#11 , 27 okt 2019 13:32
Inderdaad : wat is een aanzienlijk bedrag. Imazuma ziet het mi. iets te simpel. Het geld moet eerst boven water komen, dwz. op een bankrekening geplaatst worden. Daar zit het probleem. Wanneer de bank vaststelt dat de storting niet overeen stemt met de normale gang van zaken van de titularis moeten zij een nota opmaken met de uitleg. Na een interne controle kan (moet niet- maar gewoonlijk wel) de bank het dossier doorsturen naar de Fiscale Inspectie, die uiteindelijk beslist of de situatie aanvaard wordt zonder gevolgen. Dwz = het is geen zwart geld. (De banken zijn voorzichtig geworden om zelf die verantwoordelijkheid te nemen.)
Pas dan kan één en ander doorgaan : de schenking aan
Shao. Gezien de toestand zou ik dan via een notaris gaan en ook de bank erbij betrekken. De meeste banken hebben tegenwoordig een schenkingsdocument ter beschikking.
Dat Shao nu zelf een safe gaat huren en dat het geld gewoon verplaatst wordt, is geen oplossing. Dan blijft het nog geld buiten het officiële circuit. Ooit moet het boven komen om het te kunnen gebruiken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon