boete klein beschrijf domicilie

Malba
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

boete klein beschrijf domicilie

#1 , 11 okt 2019 17:31

Hallo iedereen,

Ik heb in 2016 mijn appartement gekocht. moest er 3 jaar wonen om mijn klein beschrijf te hebben.
Nu op 1 augustus 2019 heb ik het weer verkocht, maar mijn domicilie bijft er tot 6 november. (dan heb ik er 3 jaar gewoond). Ik heb gratis genot tot en met 6 november, dit is opgenomen in de akte.
Ondertussen is het oktober en de koper wil het verhuren en zit op hete kolen. Ze wil het reeds te huur zetten, wil foto's trekken en zo snel mogelijk een huurder vinden. Begrijperlijk.
Ik heb echter heel erge schrik dat ik op die manier toch kans maak op de boete... dit zou rond de 9000 euro zijn.
Ik neem dus een geweldig risico, zo zie ik het alleszins.

Mijn vraag is vooral : ben ik verplicht om hen de sleutel al te geven? ben ik verplicht mogelijke huurders al binnen te laten?
Ik heb voor het gratis genot betaald EN een heel deel van de vraagprijs gedaan omwille van de reden dat het appartement maar beschikbaar was vanaf 6 november...

Hopelijk weet iemand raad...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 11 okt 2019 18:11

Dit lijkt allemaal normaal, hij wil u toch niet buiten? Hij wil er enkel voor zorgen dat het vanaf 7 november verhuurd kan zijn.

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 11 okt 2019 18:21

Geef de nieuwe eigenaar 2x per week een uur om te komen met potentiele huurders.

Bvb woensdag avond van 18 tot 19u
En zaterdag van 14u tot 15u

Je houd de sleutel bij tot 7 november

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 okt 2019 20:16

Is het wel aangewezen op een juridisch Forum tips te geven om domiciliefraude te plegen?

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 11 okt 2019 20:43

Is er dan domiciliefraude omdat hij het verkocht heeft ?

Uit hetgeen ik lees zal hij blijven wonen tot en met 6 november 2020, en dat is toch hetgeen van hem geëist wordt ? Dat hij er geen dag bijdoet, doet toch niet ter zake? Of begrijp ik dat helemaal verkeerd ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 11 okt 2019 22:43

Is het wel aangewezen op een juridisch Forum tips te geven om domiciliefraude te plegen?
Waar lees je tips over domiciliefraude :?:
Er staat ook nergens dat de vraagsteller daar niet meer woont ...
Is verkocht ja, maar heeft genot van de woning tot begin november.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”