Indienen nalatenschap vader

Boheme8400
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Indienen nalatenschap vader

#1 , 28 mei 2019 21:13

Hallo,

Mbt de aangifte van de nalatenschap van m’n vader die overleed in maart denk ik dat ik klaar ben om in te dienen.
Iemand die nog eens kan/wil overlopen?

Gemeenschappelijk vermogen actief: inboedel waarde 500 euro, gemeenschappelijke zichtrekening, zichtrekening op moeders naam, spaarrekening op moeders naam

Gemeenschappelijk vermogen passief: terugbetaling creditcard (nog 400 euro te betalen), ziekenhuisfacturen tot aan het overlijden, huur voor de woonst in maart was al betaald, elektriciteit en gas was een afrekening in maart (terugbetaling) en de waterfactuur is ook betaald. Dezelfde kosten voor april en mei horen hier niet in thuis?

Eigen vermogen actief is er niet

Eigen vermogen passief = begrafeniskosten (zijn er niet wegens uitvaartverzekering). Ik kan hier wel de muurgravering invullen op de begraafplaats?

Bij levensverzekering vul ik de uitvaartverzekering in (tak 21 dela) en geef het bedrag op dat werd uitgekeerd aan mij moeder? (dus niet het totaalbedrag van de polis).

Levensverzekering 2 is een new life polis van kbc (tak 21) ook uitgekeerd aan m’n moeder

Brandverzekering en verzekerde waarde van de goederen vul ik dan bij sectie brandverzekering in

Klopt dit?

En dan nog een bijkomstige vraag … een dame van Dela had met mijn moeder de aangifte al wat overlopen, zij vulde bij aangevers mijn broer en mezelf in (1/2 BE), moet mijn moeder hier ook niet bij staan?
Zij staat enkel vermeld onder burgerlijke staat overledene, gegevens echtgenote.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding