successie onroerend goed tenerife

Guido 43
Topic Starter
Berichten: 6

successie onroerend goed tenerife

#1 , 19 aug 2010 18:21

Gehuwd zonder contract,eigendom in tenerife als buitenverblijf,eigendom in Belgie als eigen woonst.
Man overlijd,wat en waar moet er betaald worden op eigendom in tenerife?

Danku op voorhand voor U antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9903
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 19 aug 2010 18:49

Voor het erfrecht van Belgische ingezetenen is van toepassing ' het vermogen wereldwijd'. Dit wil zeggen dat de villa moet aangegeven worden , zowel in Spanje als in België. 2e woning is niet vrijgesteld voor de echtgenote , dus moeten er successierechten betaald worden in België , waarbij de rechten in Spanje mogen afgetrokken worden. Indien er geen kinderen zijn , erft de echtgenote in volle eigendom.

Het heeft tegenwoordig geen zin meer om de eigendom in Spanje te verzwijgen , omdat er een akkoord is tussen beide landen om informatie van mekaars onderdanen uit te wisselen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Guido 43
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 19 aug 2010 19:38

Bedankt om U snel antwoord,er zijn 3 kinderen dus het voordeligste is de kinderen erven hun deel en zij heeft het vrucht gebruik ervan.Als ik het juist heb betaald zij op haar erfdeel en de kinderen op hun erfdeel zodat zij later op het reeds ge erfdedeel niet meer hoeven te betalen,enkel nog op dat van moeder?

Reclame

wanton
Berichten: 9903
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 19 aug 2010 20:50

Het vruchtgebruik krijgt een procentuele waarde van de volle eigendom , in functie van haar leeftijd. De rest wordt de blote eigendom , verdeeld dus tussen de drie kinderen. Bij overlijden van moeder wordt de blote eigendom ( van vaders deel) kosteloos volle eigendom.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Guido 43
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 19 aug 2010 20:57

vriendelijk bedankt.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”