Notariskosten, wie hoest wat op ?

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: Notariskosten, wie hoest wat op ?

#16 , 31 jul 2010 18:37

In naam van uw zoon kan U bij de Registratie inzage krijgen van de aangifte nalatenschap.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is het volgende : als er roerende waarden zoals geld, effecten en derg. aangegeven zijn , moet U het deel van uw zoon op zijn naam laten plaatsen , met uitbetaling van de intresten aan opa. Zo veronderstelt de wet. Ik vermoed dat hij anders nooit iets gaat zien van die erfenis. En als er zo'n waarden zijn , nogmaals , dan moeten die eerst aangewend worden voor de kosten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#17 , 31 jul 2010 18:49

Anomalie ,

uw man betaalde geen alimentatie voor uw zoon, wegens 'andere prioriteiten'. Daar moest jij het mee doen. Nochtans de rechter lacht niet met zo'n zaak. Niet betalen van alimentatie is een reden om volledig loonbeslag toe te passen tot de achterstand is ingehaald. Vanaf morgen moet de rechter aan de werkgever of RVA bevelen om alimentatie in te houden en rechtstreeks aan de ex-partner te storten. Ik vrees dat dit alleen voor nieuwe dossiers is.
U had middelen om de alimentatie op te vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Anomalie
Topic Starter
Berichten: 11

#18 , 01 aug 2010 16:52

Thanks wanton. Weet je... alles wat ik destijds las of hoorde over mijn rechten, wat alimentatie betreft, werd met de voeten getreden en nergens kon ik verhaal halen... en terwijl maar op het nieuws horen dat alimentatie prioritair was, celstraf bij wanbetaling en blablabla... Nooit iets van gemerkt :!: Frustrerend ! De bewindvoerder werd aangesteld nadat ik op eigen initiatief klacht ben gaan indienen bij de rijkswacht, net omdat ik vond dat rechters en advocaat te laks waren. Ik informeer bij de registratie en vraag terwijl ook aan die mensen of die soms weten hoe het moet wat notariskosten betreft. Want dat is hier nog steeds de vraag .... :?:

Reclame

Anomalie
Topic Starter
Berichten: 11

#19 , 03 aug 2010 17:38

Intussen antwoord gekregen van een ontzettend lieve dame die werkt bij : FOD Justitie
Directoraat-generaal Wetgeving, Fundamentele Rechten en Vrijheden
Dienst Burgerlijk Procesrecht - Burgerlijk Vermogensrecht.

Ik deel graag de informatie die ik kreeg :

Artikel 870 van het Burgerlijk Wetboek bepaalt:

"De medeërfegnamen dragen onderling bij in de betaling van de schulden en lasten van de nalatenschap, ieder naar evenredigheid van wat hij daaruit ontvangt."

Het betreft een deelbare verbintenis (art. 1220 e.v. B.W.), waarbij de schulden van een nalatenschap proportioneel verdeeld worden onder de erfgenamen die daadwerkelijk tot de nalatenschap zijn gekomen.
De erelonen van de notaris vallen onder voornoemde schulden en lasten.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”