er bestaat zoiets als tak 21 en tak 23, nu heeft mijn vrouw enkele tak 21 en tak 23 op haar naam staan, zij is de verzekerde en de verzekeringsnemer , of hoe dat ook mag noemen , als ze vervallen kan zij alleen beslissen wat er mee gebeurt, terug herbeleggen of niet
ze beweert ook dat dit buiten de erfenis valt en men daar geen successierechten moet op betalen, en ze beweert ook dat ze die kan schenken aan een of ander kleinkind die haar oogappel is , zonder dat de andere kinderen dat ooit te weten komen, of dat dat achterhaald kan worden, ik bedoel ze kan na vervaldag deze tak 21 bv op een andere begunstigde zetten , bv het oogappel lievelingskleinkind zodat de anderen niks hiervan weten dat kleinkind dus begunstigd is tegenover de anderen
ik zeg dit kan niet alles is transparant de dag van vandaag ,en staat bekend
maar ik twijfel toch, pfffffff
kan dit zomaar dat iemand toch nog begunstigd wordt en de andere daar geen weet van heeft , ze zegt dat dit alleen bij verzekerings beleggingen kan
ik weet dit niet , want financieen is niet mijn ding, normaal houdt mijn vrouw zich daar mee bezig , maar ik voel me daar nie goe bij, ik weet niet , ik ben toch aan het wantrouwen geslagen