Rente op geblokkeerde erfenis

bobs
Topic Starter

Rente op geblokkeerde erfenis

#1 , 18 mar 2011 03:39

Een overlijden van de laatst levende ouder (moeder) bracht een erfenis voor de overblijvende kinderen mee , die werd dan zoals gebruikelijk is geblokkeerd op een rekening tot alle formaliteiten werden vervuld. Inmiddels is de begrafenis al ruim 7 maanden geleden , werden een kleine 3 maanden geleden alle documenten bij de notaris in orde gebracht.
Mijn vraag is nu wat er gebeurt met de rente op dat geblokkeerd bedrag ?
Niemand van de familie weet hier de juiste toedracht van , en bij de notaris werd er niet over gesproken.
Verdwijnt die rente in alle stilte in iemand anders zijn/haar zakken of hebben de erfgenamen het recht om dat op te eisen ?

Bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 18 mar 2011 09:20

de rente is voor de erfgenamen.

wanton

#3 , 18 mar 2011 18:02

Hoe de notaris het ook aanpakt, de verworven intrest moet uitgekeerd worden aan de erfgenamen. Indien de tegeoden nog op naam van de overledene staan , zal de bank de rente mee uitkerren bij de verdeling. Zijn de gelden geblokkeerd op een zgn. rubriekrekening van de notaris , moet hij de ontvangen intrest ook uitbetalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

bobs
Topic Starter

#4 , 20 mar 2011 09:13

Dat is dan zeer duidelijk , bedankt voor de feedback.
Ik licht de familieleden daarover in.

Beste groeten

Terug naar “Successie- & Registratierechten”