echtscheiding

vader2000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

echtscheiding

#1 , 22 feb 2019 12:13

Beste,

10 jaar geleden hebben we een woning gebouwd op geschonken grond langs mijn familie.
Nu gaan we de echtscheiding aan. Na 10 jaar huwelijk in scheiding van goederen.
Daar ik op papier bij de oorspronkelijk lening alleen ben aangegaan, mits mijn echtgenote mee heeft helpen afbetalen, heeft ze hier in principe na vertrek ook geen recht in van uitbetaling veronderstel ik ?

Bij herziening van de lening (door lage rentevoet) hebben we 4 jaar geleden samen getekend op papier.

Hoe zit de situatie naar uitbetaling naar haar toe? Aangezien zij hier ook geleefd en met het deel in afbetaling voor dat geld zeker niet kon gaan huren. Hoeveel % recht kan zij genieten in uitbetaling.

Tevens werk ik in 3 ploegen, dus de kinderen zullen in percentage meer bij haar zijn dan bij me.
Dit in een verhouding van ongeveer 65% bij de moeder en 35% bij de moeder. Hoeveel moet ik dan alimentatie extra betalen. Daar we wel een kinderrekening hebben waar alle andere kosten, kledij, sport, enz. aanzuiveren en waarop ook het kindergeld word gestort.

Graag jullie

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding