Kontakt met eigenaar

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Kontakt met eigenaar

#1 , 22 feb 2019 09:34

Graag wil ik even vragen of het wettelijk mag dat de makelaar van onze nieuwe huurwoning kontakt opneemt met vorige verhuurder???


Ben ik verplicht mijn rekeninguittreksels met betrekking van mijn huurbetaling aan de makelaar over te maken??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2019 09:42

U reken uittreksels daar heeft hij niks mee te zien, je hoeft hem dit niet te tonen .

Iedereen mag met iedereen contact opnemen, jij hoeft niet te zeggen wie je vorige verhuurder was, je kan ook bij je moer ingetrokken geweest zijn, dit gaat hem geen bal aan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 feb 2019 11:38

Vraag is dan wel of ze nog aan u willen verhuren. :cry:

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 22 feb 2019 11:48

Inderdaad, de keerzijde van de medaille met al dat privacygedoe.

Zou u gewoon aan iedere onbekende zomaar uw nieuwe fiets uitlenen?

Vergeet niet dat u een goed huurt, met een waarde van minstens een dikke Porsche + opties.

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 feb 2019 12:19

Begrijp het allemaal wel,maar als ik een inkomen van om en bij de 4000€ kan bewijzen,denk ik wel dat dat voldoende moet zijn om een huur van 900€ te kunnen betalen!!!!Of hoe ver kan je je gaan ?????

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 22 feb 2019 12:34

Kijk, dat is nu waarom ik het over privacyGEDOE had.

Wat is nu in hemelsnaam nog het probleem om met die loonfiches boven te komen?

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 feb 2019 12:49

Loonfiches hebben wel zeker al gegeven !Is ook wel normaal dat ze die vragen........Maar hoe ver kan je gaan in je onderzoek .........rekeningafschriften,kontakt vorige verhuurder.......kontoen vorige makelaar..... Hoop dat ik niet meer moet verhuizen want dat gezeik word je gek van


Maar weet wel als ik nog verhuis dat ik dan zeg dat ik juist met de boot ben aangekomen ....Daar doet niemand moeilijk over

bosprocureur
Berichten: 6858

#8 , 22 feb 2019 13:00

Maar koop dan toch zelf iets !

Je zal nauwelijks (voelbaar) meer afbetalen dan een huur.

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 feb 2019 13:02

Ben ik helaas te oud voor

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 feb 2019 13:04

Heb 17 jaar geleden een zware financiele tegenslag gehad waardoor we enkele jaren hebben moeten vechten,maar de tijd stopt niet en ben inmiddels 64 en dan word het moeilijk om nog een eigendom aan te schaffen

bosprocureur
Berichten: 6858

#11 , 22 feb 2019 13:07

Echt? Dan zou u al een zeer gezegende leeftijd moeten hebben.

Al eens navraag gedaan bij een bank? een echte dan?

Edit : ik zie dat u uw antwoord hebt aangevuld.

Toch zou ik eens navraag doen bij een bank. Een neen hebt u, een ja kan u krijgen. Het zou u een boel gedoe besparen als u nog eens moet (of wenst te) verhuizen.

U beslist dan ook zelf of en wanneer u verhuist, en bijkomend, wat u betaalt helpt u eigenlijk serieus vooruit, u verwerft eigendom.
Laatst gewijzigd door bosprocureur op 22 feb 2019 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

lucas123
Berichten: 483

#12 , 22 feb 2019 13:23

Loonfisches kunnen vervalst worden. Heb het zelf voorgehad met een potentiele huurder die zogezegd goed verdiende en werkte bij X. Navraag door mij bij X, leerde dat de potentiele huurder daar nooit gewerkt had. Toen ik die vaststelling via email melde aan de huurder, heb ik nooit nog iets gehoord van hem. Vandaar dat contact met vorige verhuurder nuttig is. Zo weet men tenminste dat de huur bij de vorige verhuurder altijd correct werd betaald.

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 23 feb 2019 21:29

Mailadressen kunnen ook vervalst worden! Dit gaat wel heel ver.........Niet iedereen is zo laf hoor

Loesje28
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 23 feb 2019 21:36

Trouwens wijkt dit ook helemaal af van mijn vraag en als blijkt dat het nodig is zal ik mijn betaal bewijzen graag voorleggen!Wie huurt moet ook betalen!!!

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#15 , 25 feb 2019 04:28

Wettelijk gezien moet je niets voorleggen van loonfiches of uittreksels. De meeste makelaars vragen dit echter nog altijd (meestal mondeling , dan zijn er geen bewijzen dat ze iets gevraagd hebben). En inderdaad als je hen de info niet verstrekt is de kans vrij groot dat je niet meer in aanmerking komt.

Terug naar “Huren”