Ex-vriendin uitkopen .

christophe132
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex-vriendin uitkopen .

#1 , 21 feb 2019 23:27

Beste ,

Mijn ex en ikzelf hebben besloten om ( nu nog ) als vrienden uiteen te gaan en ik die het huis op mijn naam ga zetten .Wij hebben 15 maand geleden het huis gekocht tegen de 260.000 (klein beschrijf).
Nu ik had toen alle kosten betaald omdat zij niet de middelen had om ook geld in te leggen ( staat op papier ) het jaar daarvoor kocht ik ook een auto voor haar alles twv 8000 euro ( auto , verz en taks en ook op papier gezet) nu was het de bedoeling om die auto te gebruiken om haar deel uit te kopen . Maar zijn we recent naar de notaris geweest en die wist te vertellen dat de auto geen deel kan uitmaken bij de uitkoop . De notaris zei ook dat mijn ex partner geen recht had op een uitkoop . Wat ikzelf nu ook raar zou vinden ( wat ik niet erg zou vinden natuurlijk , maar wil niet voor een domvolle feiten staan dat ik dan haar toch moet betalen ) maar ze had het over iets van dat wij enkel nog maar de rente hadden afbetaald en ze daardoor geen uitkoopsom kon eisen ??

Mvg ,

Christophe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 22 feb 2019 06:33

Je ex-vriendin heeft wel recht op een bedrag.

Je neemt het huidige bedrag van je woonst (al dan niet met een schatter), en je trekt de aankoopprijs hiervan.
Dan heb je de meerwaarde, waar ook zij deel van uitgemaakt heeft.
Dit bedrag deel je door 2.

En van de lening: de helft van het tot op heden afgelost kapitaal mag hier ook bij.
Het is een fabel dat je enkel maar rente zou afbetaald hebben, tenzij je hier specifiek voor zou gekozen hebben (maar dan moet je op het einde die 260k in 1x betalen).
Met de lage intrestvoet, betaal je meer kapitaal af per maand dan je zou denken...
Neem hiervoor je aflossingstabel erbij, en dan kan je het mooi bepalen.

Vreemd dat de notaris dit niet wist te zeggen. Tijd voor een andere notaris?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”