Verhuurder is te laat

Nico.D.S.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verhuurder is te laat

#1 , 21 feb 2019 13:50

Hallo,

Ik heb een huurcontract van 3 jaar.dit is ondertussen op 1 februari 2019 verlopen,nu kreeg ik vandaag een opzeg in de brievenbus van 3 maand en zou ik tegen eind mei uit mijn huis moeten.maar nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen,aangezien mijn huisbaas te laat is met zijn opzeg.werd mijn huurcontract niet stil zwijgend verlengt ?


Mvg Nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 21 feb 2019 16:17

Inderdaad, huurcontract is stilzwijgend verlengd. Verhuurder kan wettig op zeggen tegen uiteinde van de derde verjaardag dus binnen twee jaar. Met zes maand voor op zeg, en mits een kleine bijdrage gelijk aan zes maand huur, als opzegvergoeding. Gesteld dat u spoedig willen verhuizen, kan u hem nu voorstellen om vroeger te vertrekken, met dezelfde vergoeding 👍

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2019 16:26

Wat geeft hij als reden voor de opzeg?

Reclame

Nico.D.S.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2019 16:35

Inderdaad, huurcontract is stilzwijgend verlengd. Verhuurder kan wettig op zeggen tegen uiteinde van de derde verjaardag dus binnen twee jaar. Met zes maand voor op zeg, en mits een kleine bijdrage gelijk aan zes maand huur, als opzegvergoeding. Gesteld dat u spoedig willen verhuizen, kan u hem nu voorstellen om vroeger te vertrekken, met dezelfde vergoeding 👍

Ik wil er helemaal nog niet uit.dus als ik het goed begrijp kan hij mij er helemaal niet uitzetten,mits hij een vergoeding zou geven aan mij dan? Want hij verwacht nu dat ik eind mei zijn huis zou verlaten.. maar aangezien hij te laat was met zijn opzeggen van het contract wou ik me toch even informeren hoe dees allemaal in zijn werking zit.het is ook het eerste huis dat ik huur en mits men leeftijd niet volledig mee ben met alle wetgevingen enzo.

Mvg
Nico

Nico.D.S.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 feb 2019 16:36

Wat geeft hij als reden voor de opzeg?

Er staat geen reden op.maar aangezien hij te laat was met zijn opzeggen en ik vandaag een brief heb ontvangen wou ik het toch effe navragen.

Mvg
Nico

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 feb 2019 16:39

u zal moeten reageren naar uw eigenaar toe dat de opzeg ongeldig is. Wat wil u zelf? Daar blijven of weg gaan?

Nico.D.S.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 feb 2019 16:47

u zal moeten reageren naar uw eigenaar toe dat de opzeg ongeldig is. Wat wil u zelf? Daar blijven of weg gaan?
Daar blijven tot ik iets anders gevonden heb/of kan kopen.

Bedankt voor je reactie maar nu weet ik ondertussen al dat dit niet kan en hij mij probeert te beïnvloeden door mij gebrek aan weten hoe het precies allemaal zit.

Mvg
Nico

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 feb 2019 16:51

Vergeet niet te reageren naar de eigenaar toe, anders wordt er vanuit gegaan dat u aanvaard wat hij voorstelt.

Nico.D.S.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 feb 2019 17:09

Vergeet niet te reageren naar de eigenaar toe, anders wordt er vanuit gegaan dat u aanvaard wat hij voorstelt.

Zal ik zeker en vast doen bedankt voor uw info!

Mvg
Nico

mbbs1024
Berichten: 475

#10 , 25 feb 2019 00:25

Best via aangetekende brief

Terug naar “Huren”