Geld verdampt voor scheiding

Nici
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geld verdampt voor scheiding

#1 , 21 feb 2019 10:51

Tijdens mijn huwelijk werd het gemeenschappelijke spaargeld, zonder mijn weten, belegd door mijn man. Het bedrag van 60.000 euro is volledig verdampt door die foute beleggingen. Nu enkele jaren later willen we scheiden. Ik zou graag mijn deel van het verdampte geld terugvorderen van mijn man want ik wist van niets. Kan ik op een of andere manier terugvorderen? Bedankt alvast voor het antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 feb 2019 11:22

Kan je bewijzen dat je van niets wist? Lijkt me nogal moeilijk.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 21 feb 2019 11:34

Dat u het beheer aan uw ex-echtgenoot overliet was uw beslissing.
Mijn bank die mijn geld beheerde geeft ook mijn verdampt geld niet terug.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 feb 2019 12:52

Al dat verdampt geld geeft die milieuproblemen heden ten dage :lol:

Joeri_J
Berichten: 650

#5 , 21 feb 2019 14:21

Weet u effectief dat het slecht belegd is?
of is het misschien doorgesluisd via externe systemen?
(heeft u maw dus inzicht nu op alles wat er juist gebeurd is? indien niet, zeker bevragen! )

Gelet het gemeenschappelijk geld is kan tijdens het huwelijk elk van de partners met deze gelden doen naar best vermogen in veronderstelling dat het onder "goed beheer" valt.

Normaal wordt er ook een profiel bij de bank opgemaakt naar aanleiding van beleggingen
Dit kan u normaal ook inkijken. en wordt dacht ik ook van beide partners gevraagd.

Ik vrees dat indien u niet kan aantonen dat er bewust iets verdwenen is u weinig kan doen.
Gelet het woord tegen woord zal zijn en u partner zal aanhalen dat hij het akkoord had.
er is geen verplichting om beide partners te laten tekenen voor beleggingen.

Nici
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 feb 2019 16:40

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Groetjes, Nici

Terug naar “Echtscheiding”