opzeg huurcontract wegens verkoop

Jb044693
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

opzeg huurcontract wegens verkoop

#1 , 21 feb 2019 10:45

Beste,

vorig maand kregen we de melding in oktober dat de huisbaas de woning ging verkopen. Hij gaf ons de kans als eerste te kopen echter het was te duur voor ons. De woning werd verkocht en we moesten eruit natuurlijk. We hebben toen zelf ondertussen gezocht voor een nieuwe woning daar we 8 kindjes hebben (samengesteld gezin) en deze gevonden. De huisbaas heeft toen een papier opgemaakt onderling stop te zetten tegen einde december zodat de nieuwe eigenaars er in januari al in konden. We hebben echter het bewijs dat het gaat over verkoop van de woning dus het contract werd om deze reden stopgezet uiteraard. we woonden er exact een jaar in ongeveer, we moeten nu 250 eur meer huur betalen omdat een woning vinden met 8 kindjes niet evident is. Waar hebben wij recht op? Ik heb al zitten opzoeken en als de huisbaas het contract vroeger stopt (wat in dit geval echt wel is) dan zouden wij recht hebben op 9 maanden huur als compensatie? Klopt dit? We mogen ook tegenopzeg doen dat we na een maand eruit konden wat we ook hebben gedaan omdat we anders die woning niet meer hadden. Daarnaast weigert die vorige huisbaas de vermindering voor huur terug te betalen ondanks het terugslaat op aanslagjaar 2018 dus ook voor hem is. Wat is het beste wat we doen? Ik ga hem al aangetekend in gebreke stellen, maar wat nog?

gr

Jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 21 feb 2019 11:10

Veel vragen ineens.

U woonde zoals u zegt :
"we woonden er exact een jaar in ongeveer"
.

Was u daar gedomicilieerd op 1 januari, want dat is het ijkpunt dat genomen wordt om de vermindering van de onroerende voorheffing toe te kennen. En waren alle kinderen daar ook al gedomicilieerd ?

Begrijp ik goed dat u in onderling overleg het huurcontract vervroegd beëindigd hebt ?

Jb044693
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2019 11:19

ja op 1/1/2018 waren we daar inderdaad gedomicilieerd

In onderling overleg is niet het juiste woord denk ik, maar we hebben het bewijs dat het gaat om verkoop va nde woning dat we daarom eruit moesten tegen 31/12/2018

Reclame

Jb044693
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2019 11:19

en ja alle kinderen waren daar gedomicilieerd dat klopt

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 feb 2019 11:31

De woning werd verkocht en we moesten eruit natuurlijk.
De verkoop van de woning heeft niet tot gevolg dat u eruit moet.
Hoe werd de huurovereenkomst beëindigd? Wat werd er op papier gezet? Geef dit letterlijk weer.

Jb044693
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 feb 2019 11:33

dat de huur zal eindigen op 31/12/2018 met de mogelijkheid om dit vroeger te doen. Ik denk zelfs zonder enige motivatie.

Jb044693
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 feb 2019 11:34

maar ik heb via mail het bewijs, zelfs tweemaal, dat dit duidelijk is omwille van verkoop van de woning, de verhuurder zegt tweemaal dat anders de verkoop niet kan doorgaan

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 feb 2019 12:39

In juridische zaken kan elk woord in een brief of overeenkomst belangrijk zijn. Daarom vraag ik dat je letterlijk weergeeft wat overeengekomen werd.

Jb044693
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 feb 2019 12:52

Ik zoek het op en laat het je weten

gr

Jurgen

Terug naar “Huren”