Tuin huur appartement

miekeemmers1994
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tuin huur appartement

#1 , 18 feb 2019 15:12

Hallo ik wou eens even beroep doen op advies.
Ikzelf woon gelijksvloers op een appartement tussen 2 buren in. We hebben in de tuin een afscheiding draad van ijzer zodat ieder zijn eigen tuintje heeft. De buren rechts en links van mij zijn familie van elkaar en praten continu over en weer over de omheining waar ik tussen zit. Gezellig is dit natuurlijk niet. Er is nu een ijzeren draad gespannen door de verhuurder van 1m50 hoog. Nu wou ik eens horen of ik daar een doek zou mogen tegen plaatsen voor toch een beetje rust en prive te hebben. Ik heb toestemming gevraagd aan de huurbaas en ging eerst akkoord. Daarna heb ik alles laten opmeten door ervaren vakmannen en al het materiaal is aangekocht. Nu dat we deze willen laten plaatsen gaan de buren niet akkoord want anders hebben ze geen goed uitzicht en kijken ze op doek. Ze hebben dan ook met de huurbaas contact opgenomen en ineens mag het niet meer na eerst toestemming te hebben . Ikzelf heb natuurlijk al alles laten opmeten en het materiaal besteld en hier liggen om het te laten plaatsen. Dit heeft mij nu 300 euto gekost en mag het niet meer plaatsen. Nu wou ik horen als ik een winddoek laat plaatsen aan mijn kant van de draad of dat mag. Ik zou dan vanzelfsprekend alle kosten zelf op mij nemen om wat rust en prive te hebben. Natuurlijk als ik uit dit appartement ga zou ik het doek terug laten weghalen moest het in de tuin dus alsook de omheining in de staat moeten zijn als het was.
Hopelijk hebben jullie een advies
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 18 feb 2019 15:41

De draad is een omheining die gemeenschappelijk is met uw buur. U moet dus met hem tot een overeenkomst komen, niet met uw verhuurder.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

miekeemmers1994
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2019 15:54

Maar als ik het aan mijn kant van de draad doe zou er toch niets aan de hand zijn. Het is namelijk maar 1m50 hoog. Ik kom namelijk niet aan zijn kant en als ik weg ga laat ik hem weg halen..

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 feb 2019 19:55

Best een eigen afsluiting met doek plaatsen op 10 cm van de gemeenschappelijke afsluiting, en dan liefst 1.80 m hoog, zodat ze er niet kunnen over kijken. Indien je niets vastmaakt aan de gemeenschappelijke afsluiting kunnen ze u niets maken.

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 feb 2019 11:46

informeer best ook eens bij stedenbouw wat de voorschriften zijn voor afsluiting. En inderdaad opletten met iets te bevestigen aan de gemeenschappelijke afsluiting.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”