Subcontractor

myusername123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Subcontractor

#1 , 17 feb 2019 23:10

Hallo iedereen,

Ik ben als subcontractor bij een eindklant aan het werk. In mijn contract staat een clausule dat ik niet voor de eindklant kan werken voor 12 maanden nadat het contract beeindigd is.
Als de eindklant een deel van het bedrijf verkoopt, hiervoor een nieuwe entiteit zal maken, blijft deze clausule dan geldig om voor deze nieuwe entiteit te werken en kan ik dus rechtstreeks voor de eindklant werken?
Het lijkt me op het eerste zicht niet zolang er geen nieuwe overeenkomst is tussen het nieuwe bedrijf en de tussenpartij.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2019 05:55

Als dit een vennootschap is kan dit .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

myusername123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2019 08:00

Als dit een vennootschap is kan dit .
Bedankt voor je snelle reactie!
Dus ik kan rechtstreeks een contract aangaan met het nieuwe bedrijf zonder die clausule te schenden als het een vennootschap is? (ik heb mijn initiele post nog eens herlezen en vind dat ik het zelf wat verwarrend heb gemaakt: "blijft deze clausule dan geldig om voor deze nieuwe entiteit te werken en kan ik dus rechtstreeks voor de eindklant werken" -> "blijft deze clausule dan geldig om voor deze nieuwe entiteit te werken en kan ik dus niet rechtstreeks voor de eindklant werken").

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 feb 2019 08:47

Je moet het volgende zien !

Een vennootschap is een rechtspersoon dus net het zelfde als een persoon zelf.

De nieuwe vennootschap heeft NIKS te zien met die oude vennootschap voor de wet, dit is een totaal ander bedrijf.

wat u tweede vraag betreft is net het zelfde.

Die eindklant is een klant van de nieuwe vennootschap, dus en deze vennootschap staat niet in je contract . .
u bent maar een onderaannemer van de nieuwe vennootschap .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

myusername123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 feb 2019 07:42

Super. Bedankt voor je duidelijke antwoord!

Terug naar “Andere”