bouwvergunningen - KI

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

bouwvergunningen - KI

#1 , 17 feb 2019 13:52

Ik heb een 19de eeuws pand op het oog, met achterbouw die omschreven staan als "stallen". Ik twijfel er aan dat daar ooit dieren hebben ingezeten, is te stedelijk, zonder enig land, maar wel als opslagplaats. Ik wil renoveren en er mijn werkatelier in maken. Heb ik hier een bouwvergunning voor nodig? Van stal of opslagruimte naar werkatelier, verandert de functie dan?
Het dak van het huis moet vernieuwd worden. Ik zal er later (in een jaar of 2) een appartement inrichten, maar voorlopig niet (geen budget). Ik ga enkel zien dat het dak geïsoleerd is, er zullen velux ramen in zijn (het zou zot zijn om een nieuw dak te zetten en dan enkele jaren later pas de velux ramen zetten), en dat alles correct afgewerkt is. Heeft dit invloed op het KI aangezien de zolderruimte voor de rest nog onafgewerkt is? Ja, hier heb ik een bouwvergunning voor nodig :wink:
5 slaapkamers en 1 badkamer ombouwen naar 2 suites met badkamer (langs beide kanten van de gang: slaapkamer + zithoek + douchekamer), kan dit het KI naar boven brengen? Er zijn minder slaapkamers, maar wel een badkamer extra. Er worden enkel deuropeningen tussen de kamers gemaakt, geen steunmuren weggehaald, dus ik denk geen bouwvergunning nodig.
Dank voor enig advies! Ik heb afspraak met architect in enkele weken, maar zou graag al bod doen op huis, rekening houdend met aantal elementen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 feb 2019 16:55

Een stal of een werkplaats zal het KI niet doen stijgen. Het aanpassen van het woongedeelte echter wel. Een badkamer heeft meer waarde dan een slaapkamer. Na het toekennen van een bouwvergunning komen ze zo wie zo op controle

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 feb 2019 11:59

Als je een bouwvergunning nodig hebt gaan,na afronden van de werken, de goedgekeurde bouwplannen (zoals je ze dus indiende om de vergunning aan te vragen) rechtstreeks door naar het kadaster. Digitaal dus. Dat afronden van de werken meldt je zelf via het omgevingsloket (het starten trouwens ook).

Ze bekijken ze daar en kunnen dan verschillende dingen doen: het KI aanpassen vanachter hun pc, u een formulier opsturen voor verdere inlichtingen of ter plaatse komen.

Reclame

Terug naar “Kopen”