schending rechten/schorsing

Peter Maçon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schending rechten/schorsing

#1 , 17 feb 2019 12:23

Besten,

Op 14 februari werd kreeg ik de mededeling dat ik werd ontheven van mijn functie als "levend model" in de academie alwaar ik reeds 23 jaar ,en dat incidentloos, mijn brood verdien. Dit met , volgens mij, onterechte en onwettige redenen /
-bedreiging van een leerling
-melding van seksisme

Er werden geen officiële klachten ingediend daaromtrent volgens mijn weten.
Sinds september voert een ex-vriendin van mij een lastercampagne tegen mij in de academie wat er reeds in resulteerde dat ik een hoofdbron van tewerkstelling, namelijk de dagklassen tekenen naar Levend Model , kwijtraakte daar zij er in slaagde haar docente en de directie te manipuleren met vermoedelijk zware leugens.
Deze ex-vriendin heeft tegen mij een klacht ingediend wegens "belaging" begin juli 2018, ook deze klacht berust in feite op niets of op leugens, ik kreeg uiteraard nog geen inzicht op de inhoud van haar verklaring en ben een beetje bang dat de zaak zal worden geseponeerd want ik wil wel degelijk dat de zaak voorkomt daar ik met 100% zekerheid haar beschuldigingen kan weerleggen.


In de nacht van 21 op 22 december, na een Sint-Jansviering met mijn Broeders:. besloot ik nog de kranten van 21 december te gaan lezen in mijn stamcafé "De Gouden Vis" te Mechelen, ik zat daar al een tijdje toen bleek dat ook mijn ex-vriendin daar was toegekomen met een paar vrienden, daar heteen zachte nacht was qua temperatuur zat ik mijn kranten te lezen op het terras. Zij en haar vrienden namen daar ook plaats. Daar ik ervan overtuigd ben dat zij bij mij een reactie probeerde te ontlokken stond ik open begaf me naarbinnen om mijn krant verder te lezen.En zette ik mijn camerafunctie aan.

Goed een kwartier later kwamen twee vrienden van mijn ex tot aan mijn tafel in een poging mij te intimideren, dit heb ik op film.


Ik heb in deloop der voorbije maanden nog een vier keer geprobeerd om haar te bereiken om tot een dialoog te komen en om tot rechtzetting van haar lastervoering te komen en de dingen recht te zetten in de academie , twee weken geleden deed ik dat een laatste maal met de boodschap erbij dat ik wanneer ik een klacht zou gaan indienen tegen haar, op mijn beurt, wegen belaging/laster en eerroof bij de politeie en er een zaak van komt ze dan zou hangen.


Het " dan zult ge hangen"-gedeelte is waar ze mee naar de directie van de academie is gestapt en ditdoet men nu af als "bedreigen van een leerling";Alsof ik haar effectief bedreigde met het haar opknopen.


Ik ben een werkwillig man en vind dat ik ten onrechte ontslagen werd uit mijn funtie en ik moet dientengevolge doch dàt gebeurt reeds sinds september rondkomen met een bedrag veel lager dan het minimumloon.

Ik ben van plan om een klacht inte dienen tegen mijn academie, en tegen haar. Ik hebeen advocaat nodig.

Wat doe ik hier in godsnaam tegen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding