Orange problemen opzegging

Yasmine92
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Orange problemen opzegging

#1 , 16 feb 2019 01:02

Het verhaal begon in december 2017. Orange zou internet en tv komen installeren op 1 december 2017. Toen ze langs kwamen bleek er een probleem met de kabel. Ze konden niets doen en Telenet moest opnieuw eerst een kabel komen leggen. Nieuwe afspraak was op 28 december 2017. Orange had TV en internet bij ons verzorgd. Ik kreeg rond half januari al een factuur voor 3december tot 4 januari. Aangezien we maar vanaf 28december 2017 tv en internet hadden vond ik dit raar en ging ik langs in een winkel in Antwerpen. Daar zeiden ze me dat je op voorhand betaald. Je betaald voor de periode die gaat komen. Vonden ik en mijn vriend wel heel vreemd maar goed.. Na de installatie kregen we problemen met de decoder. Vele keren de klantendienst gecontacteerd en hadden vanalles geprobeerd zoals resetten vanop afstand, nieuwe kabel en zo verder terwijl we wisten dat het aan de decoder lag. Ondertussen konden wij geen tv kijken voor een lange periode. Ze zeiden dat we geduld moesten hebben. Na enkele maanden veel te zeuren toch een nieuwe decoder komen installeren. Allemaal goed en wel hij zou de dag erna moeten werken. Natuurlijk werkte hij niet en weer nam ik contact op met de klantendienst. De oude decoder kon blijkbaar nog niet gewist worden. Weer geen tv. Na een week uiteindelijk opgelost geraakt maar weer heel veel moeten bellen en klagen. Na een maand was de nieuwe decoder ook half stuk. Opnemen kon niet meer en viel net als de vorige ook geregeld uit. Ik ga de détails niet vertellen maar ik heb heel veel tijd verspild met Orange. Uiteindelijk besloten om naar proximus over te stappen. Ik had gebeld naar Orange in december 2018 en vroeg wat ik moest doen om mijn contract op te zeggen. Ze zeiden dat ik gewoon moest bellen en ze het contract zouden stopzetten. Goedgelovig als ik was bel ik op 25 januari 2019 om het abonnement stop te zetten. De persoon aan de lijn zei dat hij het had stopgezet en dat ik tussen 5 en 10 werkdagen gecontacteerd zou worden door een medewerker om de decoder op te sturen en info te geven. Paar dagen verder nog steeds geen telefoon gehad dus neem ik zelf weer contact op met Orange. De persoon in kwestie zei toen op 30januari dat het contract zeker is stopgezet op 25 januari en dat ze me zeker nog zouden bellen. Ondertussen niet gebeld geweest. Op 12 februari 2019 krijg ik een nieuwe factuur van Orange. Ik bel hun op om te vragen hoe dit komt want mijn abonnement was stop gezet. Echter vertelde ze mij dat mijn abonnement nog niet was stopgezet en ik dit schriftelijk via de website moest doen. Dit is mij dus nog nooit meegedeeld! Ik zei dan ook dat ik het niet ging betalen voor die periode en vroeg omde gesprekken te beluisteren waarin ze mij 3x bevestigd hadden dat het op 25januari 2019 afgesloten was. Echter werd hier niet veel gevolg aan gegeven en vroegen ze waarom dit nodig was. Ik werd er echt gek van! Ze gingen weer contact met me opnemen over de stopzetting. Opnieuw niet gebeurd. Ik heb orange gecontacteerd via Facebook zodat ik toch een schriftelijk bewijs heb. Vertelden ze me dat hij het ging stopzetten vandaag 15 februari en er een bedrag gecrediteerd werd van 49euro. Maar er gaat wel nog 89 euro af in februari. Verdere brzgne rond dit bedrag werden genegeerd. Als ik dan vraag naar de vooruitbetaling die ik gedaan heb in december 2017 weten ze van niets. Je betaald nooit vooruit zeggen ze, pas als de diensten actief zijn. Toch raar dat ik dan wel voor de periode van 3december tot 4januari volledige bedrag betaald heb voor maar 7 dagen tv en internet te hebben. De eprosnen van de klantendienst kennen duidelijk hun job niet en doen maar wat. Ik was er al 5 jaar klant met gsm abonnement en dan zo een service krijgen, awel merci. Ik vroeg of ik nog een nieuwe factuur ging krijgen voor de periode van 4tot12 februari maar hier hebben ze geen antwoord opgegeven. Gezien ik 3x foutief geïnformeerd was telefonisch, ben ik dan in mijn recht om niet te betalen voor de periode dat het volgens Orange zou afgesloten zijn? Ook vroeg ik om iemand van hogerhand te contacteren maar dit werd gewoon genegeerd. Ik heb er echt al veel tijd aan verspilt en ben het echt zo beu. Ik ben een eerlijk persoon en ik betaal steeds correct, maar betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak, neen dat is een stap te ver. Kan er iemand mij mee verder helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 feb 2019 09:22

Betalingen eigenhandig stoppen is nooit goed. Steeds via vrederechter gaan. Dergelijke zaken kan je voorhebben als je altijd het goedkoopste wil hebben.

lukasi
Berichten: 1145

#3 , 16 feb 2019 12:01

U bent niet de enigste met orange problemen.
Ik kan u een orange verhaal vertellen betreffende installatie 2 gsm, tv + internet, vaste lijn dat gestart is in augustus 2018 en nu nog hangende is.
En waarbij inderdaad door orange op geen enkele wijze wordt terug gebeld of telefonische afspraken via hun 5000 of 5432 nummer worden bevestigd of waar gemaakt. Hun eerste lijn hulp is een ramp met kafkaiaanse toestanden en een immens gebrek aan vakbekwaamheid.
Om door te dringen naar de tweede lijn of naar hun supervisors is onmogelijk. Laat staan dat je iemand met beslissingsmacht aan de lijn krijgt.

De oplossing heb ik gevonden in het contacteren van de ombudsman telecom.

Maar ook, met na enkele maanden over en tweer gebel zonder resultaten, om elk gesprek dat ik met hun diensten voerde zelf een weergave van dit gesprek door te sturen naar orange via email .
Deze mail ging weliswaar naar een algemeen email adres maar ook naar de vertegenwoordiger die hier het contract afsloot.

Dit was voor mij de enigste aantoonbare manier om bepaalde afspraken op papier te zetten en te krijgen .
Telkens sloot ik elke email met de zin dat ik dit bericht schreef ter vrijwaring van mijn rechten zonder enige nadelige erkentis. Maar ook ter staving van de afspraken die telefonisch werden gemaakt.
PS in deze email /AS melde ik steeds datum en uur van mijn telefonisch gesprek en tevens de naam van de persoon waar ik mee sprak.

Ik moet wel meegeven dat ik nooit een bevestiging of een antwoord op mijn emails heb gekregen ( ze zijn wel ontvangen).

Als laatste redmiddel en na samenspraak met mijn raadsman is er overwogen om na de telefoons onze melding via aangetekend schrijven te bevestigen op het hoofdkantoor van orange. Zover is het niet gekomen, op een of andere manier is alles de laatste week van januari in een stroomversnelling gekomen.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 16 feb 2019 12:03

Maak een klacht aan bij www.ombudsmantelecom.be. Documenteer chronologisch de feiten en geef duidelijk aan voor welke periodes je wel en niet wil betalen (en waarom)

Terug naar “Andere”