Onderhoudsgeld

Gys sche
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld

#1 , 15 feb 2019 22:28

Mijn zoon is ondertussen 19 jaar hij gaat normaal zijn laatste jaar naar school...
Ik en mijn ex zijn al lang uit elkaar vanaf hij baby was mijn ex was zijn rechten nadien als vader verloren door verschillende redenen... Hij moest wel nog onderhoudsgeld betalen waar hij hem niet altijd aan hield... Ondertussen om een lang verhaal toch in te korten hij betaald ondertussen al 7 jaar geen onderhoudsgeld meer dus van 2011 al niet meer... Nu ondertussen is mijn zoon toch bij zijn vader gaan wonen van september 2018 hij woont daar nu dan nog maar pas iets waar ik helemaal niet bij kan en mee overweg kan hij was niet voor niets zijn rechten al eens kwijt maar nu mijn zoon oud genoeg is heeft hij besloten om toch bij zijn vader te gaan wonen nu moet ik onderhoudsgeld gaan betalen aan mijn ex en krijg ik bedrijgingen van loonbeslag door zijn advocaat en ik krijg dus ook deurwaarders aan mijn deur... Hier in België is het echt een ramp ik begrijp niet meneer betaald al zolang geen onderhoudsgeld en nu zou ik dat in eens wel direct gaan moeten doen terwijl hij al zeven jaar geen frsnk bijlegt voor school of dokter of kliniek of enz... Eerlijk is dit toch niet... Ik ben nu ook naar een advocaat gestapt en verzet laten aantekenen omdat mijn ex 300 euro onderhoudsgeld vraagt plus nog eens de helft van andere bijkomende kosten... Hij betaalde in 1999 maar 99 euro wat ondertussen nu met de index op 156 euro staat hij moet me dan 7 jaar onderhoudsgeld met index enz... Maar meneer is niet beschaamd nooit naar zijn zoon omgekeken bekan nooit geen frank betaald en hij heeft nog geen schaamte om onderhoudsgeld te vragen... De zaak is nu uitgesteld tot in maart en ben benieuwd wanneer ik ook mijn geld zal terug zien nooit waarschijnlijk want hij staat op hoe noem je dat iemand die je geld beheerd omdat hij schulden heeft en niet met geld kan omgaan veel drinkt en dugs gebruikt ik vind dit verschikkelijk dat mijn zoon toch de stap heeft gezet om daar te gaan wonen maar aangezien hij (volwassen) is kan hij dat zelf kiezen maar had nooit gedacht dat hij dit zou doen dan nog bij iemand die het niet verdiend om vader te zijn hij staat bekend dat hij hele losse pollen heeft en dat heeft hij al meerdere malen bewezen en dit tegenover kinderen en vrouwen ook andere vechtpartijen... We zullen zien wie het laatst lacht vertelde mijn ex... En ja dit is dan mijn dank om 17 jaar een half voor mijn zoon te zorgen zonder hem...mijn zoon is altijd een pracht kind geweest en de kalmte zelve maar nu is hij tegen mij zijn ma onbeschoft enz... Ik vind het gerecht nogal raar in elkaar zitten ik wacht al zeven jaar op onderhoudsgeld maar menneer staat onder bimindvoerder en advocaat van hem wil dit niet vrijgeven ja iets met privé of zo mag dat niet zomaar door gegeven worden maar ik die me altijd aan het werk hield soms twee werken te gelijk om er door te komen om voor mijn zoon te zorgen dat word niet gezien want ja ik ben nu de slechte natuurlijk en nu zou ik onderhoudsgeld moeten betalen terwijl hij dat niet gedaan heeft!!! Ik ben bereid om iets te betalen maar ik wil ook mijn geld zien maar ja wie geen geld heeft daar gaan ze natuurlijk niet aankloppen e maar ne mens dat werkt daar komen ze het halen... Das dan België bedankt ik als gewone burger die me aan de wetten houd wordt gestraft zo zie ik het! En hij die niets doet of zwart werkt en veel drinkt die onder bemiddeling staat daar doen ze niets aan... Néen krijg nog wa dreigingen van iemand die me mishandelde tis verschrikkelijk wie weet raad... Ik begin er genoeg van te krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 feb 2019 01:10

Beide ouders zijn onderhoudsplichtig tov kind dat nog naar school gaat. Het kind kan vanaf een bepaalde leeftijd zelf kiezen bij welke ouder het woont. Als je kan aantonen dat je ex amper heeft betaald zou ik in jouw plaats nu ook niet betalen aan hem. Zet eventueel een bijdrage op een rekening op naam van het kind waar je volmacht op hebt tot er iets definitief kan geregeld worden of op een derdenrekening bij een advocaat. Als ex je bedreigt probeer dan bewijzen te verzamelen getuigen bij confrontatie, sms bijhouden enz. Je zou ook kunnen bevragen bij de sociale dienst wat mogelijk is in jouw situatie.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 16 feb 2019 11:49

Dat je zoon die keuze maakt, komt emotioneel hard aan. Gezien de situatie die je omschrijft. Die specifieke situatie houdt ook in dat je zoon de vele nadelen van deze keuze ook vrij snel zal ondervinden en naar mijn mening (en als hij een flinke portie gezond verstand heeft) vrij waarschijnlijk terug zal keren op zijn beslissing. Dan houdt het financiele probleem ook meteen op.

Intussen kan je advocaat gerust de achterstallige bedragen alimentatie (die de vader nooit betaald heeft) oplijsten van de vorige jaren en die totale som (mét interesten) meenemen in de conclusies voor de nieuwe rechtszaak (die de vader opstart) . Wellicht heeft de vader niet verteld aan zijn advocaat dat hij (bijna) nooit aan zijn (bij vonnis vastgestelde) alimentatieverplichting heeft voldaan. Zolang de vader niet kan bewijzen dat hij die alimentatieplicht wél voldaan heeft (en dat kan hij dus blijkbaar niet) zal de rechter (meer dan waarschijnlijk) van oordeel zijn dat jij geen alimentatie moet betalen. Of dat de som eerst verrekend moet worden met de achterstallige alimentatie. En gezien je zoon bijna afstudeert (dat is geen 7 jaar meer), zal de som van die achterstallen groter zijn dan wat jij zogezegd moet betalen.

De vader riskeert dus alweer een vonnis waarin hij in het ongelijk wordt gesteld. Dat kost hem dus én rechtskosten, achterstallige alimentatie mét interesten én het onderhoud van de zoon. Eens zien of hij daar wel zin in heeft. Als de tegenadvocaat (die van de vader) de conclusies leest van de uwe, zou er toch een belletje moeten rinkelen dat hij méér dan waarschijnlijk verliest en erger. Ik meen dat het er dus wel goed uitziet voor u.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”