Moet je een gemeentelijke woningschatter binnenlaten ?

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

Moet je een gemeentelijke woningschatter binnenlaten ?

#1 , 15 feb 2019 13:49

Ik lees net in de krant dat gemeenten schatters op pad sturen om een herziening van het kadastraal inkomen van woningen te forceren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190214_04176863

Moet je zo een gemeentelijke schatter binnenlaten ?
Gaan de gemeenten hiermee niet hun bevoegdheden te buiten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 15 feb 2019 13:54

:lol: :lol: :lol: Dat zijn burgemeesters die (politiek) levensmoe zijn....
Zij hebben die bevoegdheid niet!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 feb 2019 12:08

Ik zie niet in op welke wettelijke basis je deze mensen zou moeten binnen laten? Gewoon aan de deur laten staan zou ik zeggen. Er zijn natuurlijk wel dingen die steeds kunnen vastgesteld worden vanop het openbaar domein...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2019 13:55

maar als hij of zij dat vraagt, zie ik geen enkele reden om hem die toegang te weigeren.
Als je dat zou doen, zal hij achterdochtig zijn en extra aandachtig zijn bij het bepalen van het KI en dat kan in je nadeel spelen.
Het is eigenlijk het kadaster die het KI bepaald en niet de gemeente, maar men kan het kadaster wel een handje helpen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 19 feb 2019 16:59

Welke wet geeft de gemeenten het recht om dat te doen?
En wat zegt de godgeprezen GDPR wetgeving over dergelijke inbreuken op de privacy?
Zonder algemene perequatie is dit arbitrair en ongrondwettelijk!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Administratief recht”