domicilie-adres

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Re: domicilie-adres

#16 , 15 feb 2019 14:21

Heb ik gevraagd. Mogen me dat niet geven ivm de privacywetgeving. Bovendien stel ik me de vraag of hij de makelaars een effectief domicilie-adres heeft doorgegeven daar hij blijkbaar vrij goed is in het oplichten, niet enkel van mij, maar ook de Belg. sociale zekerheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#17 , 15 feb 2019 14:25

Als ik dit zo allemaal hoor, zou ik overwegen om toch een advocaat onder de arm te nemen. Deze kan dan het nodige doen en de juiste personen / instanties contacteren om er mee verder te kunnen.

Wat je ook kan doen is stoppen met huur betalen. De verhuurder zal dan verplicht zijn zelf een zaak te starten voor de vrederechter...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 feb 2019 14:26

Heb ik gevraagd. Mogen me het contactadres niet geven wegens de privacywetgeving. Bovendien zou het me, in het licht vh voorgaande, niet verwonderen dat dat contactadres ook niet overeen zou stemmen met zijn domicilie-adres.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 15 feb 2019 15:54


Wat je ook kan doen is stoppen met huur betalen. De verhuurder zal dan verplicht zijn zelf een zaak te starten voor de vrederechter...
Had ik ook al aan gedacht.Maar dan best vooraf aangetekend laten weten welke stappen je zal nemen en waarom. Stuur die naar de makelaar (met de vraag het door te sturen naar de verhuurder) en naar het laatst gekende adres van de verhuurder., En dan is het afwachten.

bosprocureur
Berichten: 6857

#20 , 15 feb 2019 16:29

En hou intussen de huursommen apart....

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#21 , 15 feb 2019 16:35

En hou intussen de huursommen apart....
Inderdaad, want er is veel kans dat je die achterstallig huur uiteindelijk zal moeten betalen. Maar je hebt dan toch al het adres van de verhuurder vast.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#22 , 16 feb 2019 02:15

Als hij niet over de juiste attesten en epc ed beschikt zal een verkoop niet voor vandaag zijn, kan je de huurgelden niet op de derdenrekening van je advocaat laten zetten tot er meer duidelijkheid is? Als er geen geld meer op zijn rekening komt zal hij wel moeten reageren ?

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 feb 2019 14:38

Heb rond jullie advies (huur niet betalen), nog wat opzoekingswerk gedaan en kwam uit bij : Exceptie van niet uitvoering.
Hierop meen ik beroep te kunnen doen doordat (bovenop al de rest) na blikseminslag van april 2018 de eigenaar geen actie heeft ondernomen tot NA het aangetekend schrijven met voornemen tot verkoop dd 20/12/2018 !
Ik zou hem dus kunnen laten weten dat ik hem geen huur meer betaal, aangezien hij zijn verplichtingen niet nakwam. De huur te storten op een aparte rekening waarover de rechter naar zijn goeddunken mag beschikken... MAAR ook dat moet aangetekend verstuurd worden, wat ik dus niet kan wegens geen domicilie-adres van de eigenaar !!

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#24 , 18 feb 2019 09:38

Je hoeft op zich niet te laten weten dat je geen huur meer betaald. OK, je bent op zich niet correct bezig op dat moment, maar dat is net de bedoeling: de tegenpartij VERPLICHTEN om "uit zijn kot" te komen en dus een procedure voor de vrederechter op te starten. Dan MOET hij zich wel laten zien (of op zijn minst een advocaat). Aangezien je geen aangetekend schrijven gestuurd hebt, is de kans bijzonder groot dat je die huurgelden achteraf alsnog moet betalen (dus inderdaad: zet die ergens opzij), maar uw eerste doel is om het domicilieadres te kunnen bemachtigen van de verhuurder. Dit is de manier, denk ik. Als je tijdens de rechtszaak voor de vrederechter verklaart waarom je geen huur meer betaald (= verhuurder bleef in gebreke, maar was totaal onbereikbaar, ook voor een aangetekend schrijven), zal de vrederechter de verhuurder wel verplichten u zijn gegevens te bezorgen. Eens je die hebt, kan je effectief een ingebrekestelling sturen en hiermee verder gaan.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

bosprocureur
Berichten: 6857

#25 , 18 feb 2019 10:08

U kan hem ook een heel klein, symbolisch bedrag overschrijven. Op het veld voor mededelingen schrijft u beknopt wat u van hem verwacht, bijvoorbeeld dat hij u een domicilieadres doorgeeft waar hij bereikbaar is voor aangetekende zendingen. En dat u intussen de huur even afzonderlijk houdt, tot hij teken van leven geeft.

U beschikt maar over een beperkt aantal leestekens per overschrijving, desnoods 2 of 3 keer dat bedrag overmaken (het is m.i. ook geen verloren geld, kan gebruikt worden als voorschot op de huur :D )

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#26 , 18 feb 2019 12:11

Nog niet aan gedacht. Telkens 1 (één) € overschrijven als voorschot op de huur (of nog minder als dat mogelijk is). Zo kan je de hele huur storten en gelijk ook een hele brief schrijven met alle klachten en vragen die je hebt. :lol: :lol: :lol: Nummer dan wel uw overschrijvingen, anders wordt het voor de verhuurder een onmogelijke puzzel. Pas op. Mogelijks heb je maar recht op een aantal overschrijvingen per jaar Kijk dat best dus even na

bosprocureur
Berichten: 6857

#27 , 18 feb 2019 12:31

Voordeel is, verhuurder kan niet meer ontkennen dat hij het bericht gekregen heeft.
@ mava105 : het is uiteraard niet de bedoeling de hele huur op die manier te betalen, gewoon een beetje prikkelen om zijn juiste adres uiteindelijk te bekomen .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#28 , 18 feb 2019 12:33

Op het kadaster hebben ze toch zijn adres ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#29 , 18 feb 2019 15:02

Zal je niet krijgen wegens de privacyregels

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#30 , 21 feb 2019 16:50

Update.
1. Ben blijven mailen naar meneer met de vraag tav zijn adres. Geen enkele reactie.
2. Ik krijg telefoon van een elektriciteitsmaatschappij die in opdracht van de eigenaar de nodige herstellingen willen komen uitvoeren.
Zeer goed nieuws, zou je denken !
Tijdens de rondgang in het huis, vraagt de elektricien of het klopt dat ik met de eigenaar heb afgesproken dat ik zou instaan voor de betaling.
Ik beaam dit (na héél veel mails v.d. eigenaar met de vraag of ik de reparaties wilde betalen en die zou mogen aftrekken v.d. huur, had ik hier nl mee ingestemd en 1 maand huur achtergehouden in de hoop dat het dan eindelijk eens vooruit zou gaan)
Wat blijkt nu?
Tijdens die rondgang vinden de elektricien en ik, verstopt achter houten panelen, de aardingsleidingen ! Hangen los te bungelen. Géén enkele aardingsleiding is verbonden met aardingspinnen, noch aarding-lus ! En dat terwijl wèl alle stopcontacten een aardingspin hebben !
( vandaar dat ik mij aangaande ook nooit geen vragen heb gesteld. Ging er vanuit dat de elektrische installatie in orde was ! )
Conclusie : geschatte onkosten rond de 5000,- euro om de installatie aan de minimumeisen tot verhuur van de woning te laten voldoen.
Of ik nog steeds bereid was de rekening te betalen ???
Zeer zeker niet !
2 dagen later, terug telefoon van de elektroman.
Via mail heeft hij de eigenaar laten weten dat ik niet bereid ben die factuur te gaan betalen en dat dit ook niet de gewone gang van zaken is.
Ook vraagt hij naar meneer zijn adres en telefoonnummer. Afspraken tussen hen zijn nl allemaal via mail en een afgeschermd telefoonnr. v.d. eigenaar verlopen !

Terug naar “Huren”