domicilie-adres

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

domicilie-adres

#1 , 15 feb 2019 11:07

Huiseigenaar is verhuisd naar Spanje. Daar ik hem een aangetekend schrijven wil sturen heb ik zijn domicilie-adres nodig, wat hij weigert door te geven.
Recent heb ik wel een aangetekend schrijven van hem ontvangen met voornemen tot verkoop vh huis maar ook hier stond geen domicilie-adres op.
In de brief zelf geeft hij een referentie-adres. Bij navraag van de gemeente is dat echter al 6 jaar geschrapt.
Hoe moet ik nu te werk gaan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2019 11:14

Waarover gaat het aangetekend schrijven dat je hem wenst te sturen? Afhankelijk van wat je wenst te bereiken, zal je mogelijk andere stappen moeten ondernemen.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 feb 2019 11:26

Ter indiening van een verzoekschrift.
VOOR verkoop van het huurhuis wil ik een gerechtsprocedure opstarten ter verkrijging van een schadevergoeding.
Dit wil hij ten alle koste vermijden daar hij maar al te goed weet dat hij zowel De Huurwetgeving als de Vlaamse Wooncode, zwaar geschonden heeft.

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 feb 2019 11:41

Ik denk dat je dan best die gerechtelijke procedure sowieso opstart. Als je geen domicilieadres hebt van deze persoon, kan je niet eerst een aangetekend schrijven sturen, dus de enige optie is dan om daadwerkelijk de procedure op te starten. Ofwel kan het gerecht de andere partij contacteren, ofwel wordt de andere partij mogelijk bij verstel veroordeeld.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 feb 2019 11:46

Staat op de overschrijving/betaling huishuur geen adres ? Misschien langs uw bankier om ?

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 feb 2019 12:07

Op het huurcontract staat een adres in Vilvoorde. Idem bankgegevens. Dat adres is al geschrapt vanaf 2011.
Provider gsm ? Heeft hij niet, werkt enkel met Spaanse belwaarde-kaarten.
Verzoekschrift : ben je verplicht een attest van woonst vd tegenpartij bij te voegen.
Dagvaarding via deurwaarder ? Het exploot bezorgen op een GEKENDE adres in spanje zou al meer dan 500,- bedragen. De onkosten om het domicilie-adres te bekomen ? Daar durfde de deurwaarder me zelfs geen schatting van te geven.

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 feb 2019 12:21

WizardGandalf, op welke manier kan ik dan nog een gerechtelijke procedure laten inleiden ?

Sirkii
Berichten: 5410

#8 , 15 feb 2019 12:57

De eigenaar mag z n huis verkopen. Contractueel ben je verplicht bezoekdagen toe te staan. Daar de eigenaar in het buitenland woont zal hij ws een makelaar aanstellen met wie je die afspraken zult moeten maken.

Uw huurcontract loopt gewoon door en gaat over op de nieuwe eigenaar. De nieuwe eigenaar kan je als hij dat wil vervolgens opzeggen voor eigen bewoning.

Waarom wil je een schadevergoeding claimen?

bosprocureur
Berichten: 6857

#9 , 15 feb 2019 12:58

U spreekt van zwaar geschonden voorwaarden van de Vlaamse Wooncode.

Wegen die inbreuken zwaar genoeg om eventueel ongeschiktheid of zelfs onbewoonbaarheid te veroorzaken? Dan kan u een woningonderzoek aanvragen, en uit de navolgende correspondentie een echt geldig adres van de huisbaas plukken ?

Hij wenst dus te verkopen. Strikt genomen moet hij dan nu nog niet aan u laten weten. Weet u misschien welke notaris, welke makelaar daarmee gelast is?

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#10 , 15 feb 2019 13:42

WizardGandalf, op welke manier kan ik dan nog een gerechtelijke procedure laten inleiden ?
Advocaat inschakelen, die mogelijk via een deurwaarder (die toegang heeft tot het rijksregister), het nodig kan doen om de procedure te starten.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 feb 2019 13:46

Toegang tot het rijksregister van een ander land ? Het laatst gemelde adres hier in België klopt namelijk ook niet meer.

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#12 , 15 feb 2019 13:51

Bosprocureur : idd.
Deze procedure neemt echter behoorlijk wat tijd in beslag.
Ondertussen heeft de eigenaar dus stappen ondernomen om zijn verantwoordelijkheden te ontlopen en probeert hij -onderhands- want via makelaar niet aanvaard, de woning te verkopen

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#13 , 15 feb 2019 13:53

Aangezien er een verkoop hangende is van zijn woning, zal deze persoon toch contactgegevens hebben in het buitenland? Een gerechtsdeurwaarder komt daar wel achter. Is deze persoon gepensioneerd? In dat geval zal zijn pensioen ook uitbetaald worden in Spanje, waardoor het adres daar ook kan achterhaald worden. Zelf ga je er mogelijk moeilijk achterkomen, maar een advocaat / gerechtsdeurwaarder heeft véél meer mogelijkheden om deze persoon te contacteren.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Jo.B
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#14 , 15 feb 2019 14:05

WizardGandalf : persoon is Belg, rond de 50 en verkreeg, tot schrapping referentieadres in 2014, werkloosheidsvergoeding + mantelzorg hier in België.
Makelaars, die op bezoek zijn geweest, hebben zich terug getrokken vanwege géén keuringsattesten noch EPC.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#15 , 15 feb 2019 14:17

Kan je de makerlaars niet naar het adres vragen? Meld hen dat je de eigenaar nog één en ander moet meedelen. Mogelijk geven ze u zonder veel problemen zijn adres.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Huren”