vertrouwenscentrum kindermishandeling antwoordtijd

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

vertrouwenscentrum kindermishandeling antwoordtijd

#1 , 07 feb 2019 14:19

Is een tijdspanne waarbinnen het VK iemand dient te antwoorden of de klacht zwaar genoeg is om verder behandeld te worden , of als deze wordt geseponeerd zoals men zegt moet men dan dit niet melden.

Mijn dochter is via CLB, CAW aanbeland bij VK in Leuven
Kinderen zijn ondervraagt
dochter is ondervraagt
schoonzoon is ondervraagt
Dit alles nam 3 maand in beslag
Na dit alles is mijn dochter opnieuw ondervraagt , de schoonzoon(naam niet waardig) heeft geweigerd om nog terug te gaan (2 telefoons niet beantwoord , en tenslotte een mail gestuurd dat alles ok was en hij niet kwam)

Het VK was ingeschakeld door het CLB. Deze begrijpen de situatie niet meer. Ze hebben reeds verschuillende mails verstuurd , doch krijgen geen respons van VK. Mijn dochter communiceert via het CLB met het VK om partijdigheid uit te sluiten. Bovendien heeft ze aan het VK (via clb) de coördinaten van haar partner doorgegeven (telefoon en email) om hem persoonlijk te contacteren (wat hij verzweeg aanvankelijk)

De toestand bij hun thuis is nog altijd hetzelfde. (vb plassen in pompbak ipv in de wc , en daar tanden in wassen .....

Mijn 1 ste vraag : Is er een bepaalde termijn waarbinnen het VK een beslissing (positief of negatief) moet nemen. Kan toch geen jaren duren. OF is het voldoende dat 1 van de partners doodleuk weigert om mee te werken en dat dan de zaak zonder gevolg wordt geklasseeerd???

2 vraag ; waar niemand het antwoord op weet blijkbaar ,maar ik stel ze toch opnieuw, waar kan men zulke zaken aanklagen??? Geen gevolg geven aan IFG ??????

3 vraag : volstaat een simpele mail vol leugens om niet meer terug naar het VK te moeten gaan gaan ????

nota : het hele verhaal is hier reeds in het lang verteld op dit forum, beginstadia toen

Dank bij voorbaat

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding