Rijbewijs CE

Peeters Jan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs CE

#1 , 01 feb 2019 20:20

Een Vraag over het rijbewijs

5 jaar geleden behaalde ik mijn rijbewijs C , niet veel later ging ik voor mijn CE rijbewijs .

Beide behaald , echter ben ik na het behalen van mijn C direct naar de gemeente gegaan en dit op mijn rijbewijs laten zetten.

Omdat ik Enkele maanden later mijn CE gehaald heb , heb ik dit niet samen laten doen . Op dat moment had ik geen CE nodig en heb ik dit gehaald omdat het in 1 weg gemakkelijk was.

Nu heb ik dit CE rijbewijs dus na 5jaar wel nodig , kom ik op de gemeente aan en zeggen ze dat ik opnieuw voor mijn CE rijbewijs moet gaan omdat er 3 jaar verstreken zijn en dit dan vervalt ?


Klopt dit ? en moet ik opnieuw mijn rijlessen en rijexamen gaan afleggen ? Ik ben toch geslaagd voor mijn rijbewijs en ben dit vergeten op mijn rijbewijs te laten zetten , wat natuurlijk DOM is van mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 feb 2019 01:04

Gemeente heeft gelijk vrees ik ... da's zuur :(

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... -t3hs3afd1

Artikel 17

§1. (...)

Het rijbewijs is uitgereikt binnen een termijn van drie jaar te rekenen vanaf de datum van het slagen voor het praktische examen bedoeld in de artikelen 29, 2° en 33 en in artikel 21 van het koninklijk besluit van 4 mei 2007 betreffende het rijbewijs, de vakbekwaamheid en de nascholing van bestuurders van voertuigen van de categorieën C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E. Zoniet moet de kandidaat opnieuw scholing volgen en een nieuw theoretisch en praktisch examen afleggen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”