Weigering nieuwe onkostenrekening

PeggyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Weigering nieuwe onkostenrekening

#1 , 01 feb 2019 20:14

Hallo

Ik ben een tijdje geleden veranderd van bank. De onkostenrekening van mijn dochter was een gewone spaarrekening bij mijn oude bank. Omdat het openhouden van deze rekening mij geld kost heb ik aan mijn ex gevraagd om de rekening over te zetten naar eentje van mijn huidige bank. Natuurlijk zegt hij neen. Wat zijn mijn rechten? Mag ik zomaar veranderen?

Bedankt voor jullie feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 02 feb 2019 13:01

En waarom zou een spaarrekening geld kosten? Bij mijn weten is er geen bank die kosten aanrekent voor het aanhouden van een spaarrekening. Wel voor zichtrekeningen.
Zou het kunnen dat u voor u zelf de keuze maakt voor een gratis zichtrekening, en om die reden ook de spaarrekening van dochter liefst verhuist ?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

PeggyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2019 18:35

Een spaarrekening kost niets nee. Maar ik kan niet van de spaarrekening naar een andere zichtrekening dan dan die van eenzelfde bank storten. Dus ik moet een zichtrekening behouden

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”