Idd, ik denk dat door dit te doen hij ook duidelijk aantoont aan de rechtbank dat hij totaal geen intresse heeft in haar ze zullen dan toch ook geen ommegangsregeling voorleggen van bv co ouderschap...
Als uw ex daar niet om vraag, zullen ze dit niet zomaar voorleggen, neen.
Ik versta totaal zijn bedoeling niet ...
De bedoeling is nogal duidelijk: hij wenst financieel niet op te draaien voor jullie dochter. Jammer voor hem, maar ze blijft wel zijn (wettelijke) dochter, en zal zijn (op zijn minst financiële) verantwoordelijkheid moeten nemen. Het erkennen van een kind heeft ook gevolgen! Daar had hij moeten aan denken.
Twee maanden geleden vroeg hij nog co ouderschap aan mij ( hij niet recthstreeks, het was via bericht van zijn vriending) ...
Ook dit kan kaderen in het idee dat hij geen cent wil betalen. Als je coöuderschap hebt, moet de ene ouder immer niets aan de andere betalen. Er wordt dan van uitgegaan dat iedere ouder opdraait voor de kosten van het kind op het moment dat het bij hem of haar is.
Ik denk dat de redenering van uw ex een beetje deze was: "Jamaar, ik wil niets betalen voor dit kind! Dus als ik coöuderschap vraag, zal ik ook niets moeten betalen. Maar ja, dan is dat kind wel de helft van de tijd bij mij. En dat wil ik eigenlijk ook niet. Weet je wat? Ik betwist gewoon het vaderschap, dan ben ik er helemaal vanaf!"
Maar dat laatste zal dus niet lukken. Als hij dit door heeft, zou het me niet verbazen als hij de optie van coöuderschap terug op tafel gooit.