waarborg kot

A.STIE
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

waarborg kot

#1 , 26 jan 2019 08:34

Beste

Reeds verschillende maanden wacht ik op de terugbetaling van de huurwaarborg van het kot van mijn dochter. Ik heb hieromtrent meerdere mails gestuurd en telefonisch contact opgenomen. Het kot werd volledig in correcte staat achtergelaten.
Er werd me in het laatste telefoongesprek gemeld dat er een vergissing was gebeurd en de som (ongeveer 1000 euro) uiterlijk op vrijdag 25 januari 2019 op mijn rekening zou staan. Dit is nog steeds niet het geval. Ik heb zonet een mail naar het kantoor gestuurd en gemeld dat ik woensdag 31 januari 2019 de som op mijn rekening wens te zien , zo niet nadien gerechtelijke stappen zal zetten. Ik vrees dat ik het laatste zal moeten doen. Hoe pak ik dit het best aan?

Alvast dank voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jan 2019 09:06

Het best zou zijn, i.p.v telefonisch of via mail te werken, uw verhuurder van het kot, aangetekend in gebreke te stellen met uw eisen.
Indien hij daar niet op ingaat binnen een termijn die u bepaald, kunt u vermelden dat u een procedure via de vrederechter zult aangaan.
Een procedure voor de vrederechter is een verzoeningsprocedure en volledig gratis.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 29 jan 2019 11:38

De raad om de verhuurder aangetekend in gebreke te stellen is zeer juist en inderdaad wat u nu best doet.
Een procedure voor de vrederechter is een verzoeningsprocedure en volledig gratis.
Dit is niet correct: twee verschillende zaken ...u kan ofwel een verzoening starten bij de vrederechter (gratis, maar vrijblijvend), ofwel een procedure starten (maar dat is NIET gratis).
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 29 jan 2019 16:39

De raad om de verhuurder aangetekend in gebreke te stellen is zeer juist en inderdaad wat u nu best doet.
Een procedure voor de vrederechter is een verzoeningsprocedure en volledig gratis.
Dit is niet correct: twee verschillende zaken ...u kan ofwel een verzoening starten bij de vrederechter (gratis, maar vrijblijvend), ofwel een procedure starten (maar dat is NIET gratis).
Vanaf komende vrijdag is een procedure opstarten voor de vrederechter gratis.
De verliezer betaalt op het einde, in plaats van dat de eiser het dan bij de verweerder moet gaan halen (indien deze in het gelijk gesteld werd).
Vanaf dan is er ook een vaste kostprijs van 50 euro.

Terug naar “Huren”