Afbetaling

Dimvan
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Afbetaling

#1 , 25 jan 2019 11:42

Beste,

Ik heb hier nog ooit een uiteenzetting geplaatst dat mijn vader met mijn volmacht, en zonder dat ik het wist de lening had doen mislopen.. heel verhaal

Nu het volgende, ik ben de bank nu ieder kwartaal aan het afbetalen. Deze bank X is enkele jaren door bank Y overgenomen, vanaf toen is de afbetaling ook begonnen. De lening werd opnieuw ingeschreven etc

Het betreft over een misgelopen landbouwlening, maar ik heb ze op mijn persoonlijke naam genomen

Omdat mijn ouders borg stonden, werd hun huis aangeslaan.

Nu waren we voor de nieuwsgierigheid onze status op de site van de Nationale Bank aan het controleren. Daar heb ik verschillende keren opnieuw op ingelogd omdat ik het niet kon geloven, te lezen gekregen dat er geen (schuld) gegevens bekend zijn over mij? Hoe kan zoiets? Terwijl het bedrag dat ik de bank nog moet nog 5 nullen beslaat??

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2019 11:57

Als het een hypotheeklening is staat dit er niet op !

Op de NBB staan enkel consumenten leningen op, zoals een lening voor een auto, een lening voor een TV enz, dus GEEN HYPOTHEKERE LENINGEN

Deze zijn ingeschreven in de hypothekere registers ., en niet in de NBB
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 25 jan 2019 19:15

Denlowie

Dat is nonsens.
Hypothecaire kredieten staan wel degelijk genoteerd.
Zie tekst hieronder.

Punt is dat TS spreekt over een landbouwlening = professioneel doel en geen particulier doel. Deze maken geen voorwerp uit van de Centrale Kredieten aan Particulieren..

De positieve kredietcentrale werd ingevoerd via de wet van 10 augustus 2001. De centrale bevat de gegevens van alle hypothecaire en consumentenkredieten die natuurlijke personen afsluiten. De contracten moeten een looptijd van minstens zes maanden hebben. Kredietverstrekkers moeten de centrale raadplegen vooraleer ze een nieuw krediet toekennen.

De positieve centrale vormt een uitbreiding van de negatieve kredietcentrale. Deze in 1987 ingevoerde centrale omvat alle hypothecaire en consumentenkredieten waarvoor kredietnemers gedurende minstens drie opeenvolgende maanden hun betalingsverplichtingen niet nakomen. Door nu alle kredietgegevens te verzamelen, wil de wetgever overmatige schuldenlast voorkomen. De negatieve centrale was enkel gericht op het vermijden van een escalering van de financiële problemen van wanbetalers.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2019 20:06

Ja u zal dit zeker wel weten.
Ik heb altijd gehoord dat enkel de consumenten kredieten gemeld werd aan de NBB.

Dus dit is fout, alez weer wat bijgeleerd !
En bedankt voor de rechtzetting .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”