Woning vinden tijdens scheiding

Worldcitizen_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woning vinden tijdens scheiding

#1 , 21 jan 2019 23:46

Ik ben een jonge mama van twee hele jonge kindjes. Momenteel volg ik een opleiding bij de VDAB en zou deze heel graag willen afronden zodat ik sterk sta op de arbeidsmarkt en een stabiele toekomst kan bieden voor mijn kinderen. Ik en mijn ex-partner wensen uit elkaar te gaan, we zijn gehuwd en ik zou graag de scheiding in gang zetten. Hij weigert de helft van de huur te betalen en alleen kan ik dit niet betalen met de uitkering die ik ontvang. Kan ik als uitkeringtrekkende bij het OCMW aankloppen voor hulp bij het vinden van een woning? Of moet ik daarvoor bij een andere instantie zijn?
Had graag op mijn eigen been willen staan zodat de opleiding mijn volle aandacht kan blijven krijgen, als ik met een peuter en baby van de ene woning naar de andere woning moet trekken zal dit helaas niet lukken en is deze mooie kans verkeken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 jan 2019 00:25

Uw ex zal u ook een alimentatie moeten betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

tira00
Berichten: 929

#3 , 22 jan 2019 09:44

Uw ex zal u ook een alimentatie moeten betalen.
Waarschijnlijk niet.
Mevrouw heeft een inkomen: een uitkering van de Rva.
Die zal omhoog gaan als ze alleenstaande wordt (rond de 1000 euro dacht ik)

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2019 13:19

het OCMW kan u daar zeker in ondersteunen, al zal het wellicht in de vorm van een doorverwijzing zijn (naar een SVK, een SHM ...)

Terug naar “Echtscheiding”