Bewindvoering

Carll
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering

#1 , 21 jan 2019 17:02

Beste,

Mijn broer is bewindvoerder van mijn vader die in het rusthuis verblijft en beheert de uitgeven van mijn moeder bij wie hij inwoont in de ouderlijke woning.
Omdat mijn broer de bewindvoering voor mijn vader niet correct deed volgens het vredegerecht is hij ontheven uit deze taak en wordt er een externe bewindvoerder aangesteld. Omdat hij de financiële dingen nog regelt voor mijn moeder is mijn vertrouwen hierin wat zoek.
Kan ik op basis hiervan een verplichte bewindvoering aanvragen voor beide ouders. Liefst een externe bewindvoering omdat de communicatie met mijn broer zeer moeilijk is. Ook wil ik dit om de familiebanden die al een deuk hebben gekregen de laatste maanden niet verder onder druk te zetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 jan 2019 17:30

Is uw moeder geestelijk in staat haar eigen zaken te regelen , om daar zelf bewust over te oordelen ?

Indien niet kan u de vrederechter verzoeken om ook voor uw moeder een bewindvoerder aan te stellen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”