Politie privé woning

Lloloke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Politie privé woning

#1 , 21 jan 2019 16:04

Beste,
Lang verhaal kort.

Problemen gehad met een betaling, gerechtsdeurwaarder aan de deur met een politie agent die het nogal hoog inzag.
Juist na nieuwjaar, stuurt hij 1 week later 2 politie agenten langs om mijn huis te controleren.
Beginnen ze van hun neus te maken dat ze binnen 2 weken terugkomen en dat de "Rommel" Dat zich in 1 kamer bevindt waar we nog geen werken in hebben uitgevoerd omgeruimd moet zijn....
Dit is een kamer waar we nooit ingaan momenteel zelf de kinderen niet.
Mogen ze me zomaar verplichten om dit te doen?
Dank voor jullie snelle antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2019 16:30

Tuurlijk niet. Zolang die rommel in die kamer voor niemand overlast veroorzaakt (geen geur- of andere hinder voor de buren, geen gevaar voor de kinderen in huis of andere mensen), mag jij rommel bewaren zoveel je wil. Ze zouden eens op mijn zolder moeten gaan kijken!

Dus niets van aantrekken. In het wetboek staat nergens "De burger zal geen rommel maken in zijn eigen huis."
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lloloke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2019 16:59

Dank voor uw antwoord. Dit gewoon omdat deze kamer onze slaapkamer moet worden maar de financien er nog niet zijn om onze kamer te doen.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 jan 2019 20:05

, stuurt hij 1 week later 2 politie agenten langs om mijn huis te controleren. 
Wat was hun opdracht? Wat moesten ze controleren? Lijkt me een raar verhaal. De agent die bij de deurwaarder is is er enkel maar om deze te beschermen. Hij heeft geen enkele bevoegdheid om ook maar iets te controleren (tenzij heterdaad) Gewoonlijk wordt hiervoor een jonge agent of een oudere voor aangewezen.

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jan 2019 20:17

[/quote]
Hij heeft geen enkele bevoegdheid om ook maar iets te controleren (tenzij heterdaad)
[/quote]

Zijn opdracht bestaat er op dat moment inderdaad niet uit om iets te controleren of doorzoeken, maar dat wil niet zeggen dat hetgeen hij op dat moment vaststelt geen waarde heeft.

Als er later 2 agenten terugkomen zonder deurwaarder lijkt er mij meer aan de hand.

Mogelijk leek het alsof uw woning niet geschikt was om kinderen in op te voeden en kwam men de situatie opvolgen. Als u dan niet opruimt kan dit gevolgen hebben wanneer men de jeugdrechter contacteert.

Dus de vraag: waarom kwam de politie terug?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”