Twijfels ivm de omgang tussen papa en kind

ELFO
Topic Starter
Berichten: 5

Twijfels ivm de omgang tussen papa en kind

#1 , 21 jan 2019 14:25

Hallo,

Enkele maanden geleden hebben wij beslist om een punt te zetten achter onze relatie. We zijn samen overeengekomen om het kind week om week bij de mama en bij de papa op te voeden. Deze overeenkomst is nog niet getekend en behandeld geweest door een rechter. Ergens denk ik 'gelukkig', want nu komt mijn dochter elke week thuis met een niet zo altijd aangenaam verhaal. De eerste keer kwam ze thuis met een serieus blauwe buil op het hoofd. Als ik vroeg van waar het kwam, wist ze het niet. Confrontatie gehad met de papa en die zei dat ze zo van de WC is gekomen en ze naar de dr geweest zijn, maar heb hier nooit het attest van gezien. Hij zei ook dat de dr het per ongeluk op zijn naam had gemaakt. 2de verhaal waar ze mee kwam: 'papa is altijd boos'. Uit mijn 9 jaar samen zijn, kan ik beamen dat mijn ex elke dag kan boos zijn, zonder enige reden. Ik was toen de bemiddelaar tussen dochter en vader. En deze week is ze thuisgekomen en vertelde ze dat hij haar uit het niets slaat. Ze zit mooi te spelen met de barbies vertelt ze en dan plots krijgt ze een slag. Geen spelende tik, want daar heb ik ook naar gepolsd omdat ik weet dat je kinderverhaal steeds met een korrel zout moet nemen, maar ik weet zelf ook hoe hij was als we samen waren en van zo'n dingen is hij niet vies. Ik weet ook dat hij een probleem met alcohol heeft, waardoor hij dingen niet meer weet en iedereen afschildert als een leugenaar als de waarheid wordt verteld. Er is ADHD bij hem vastgesteld enkele jaren geleden en het drankprobleem zou daaruit voortvloeien. Toen we samen waren kon ik dat drankprobleem in handen houden door samen met hem niet te drinken + hem te dwingen een psycholoog op te zoeken voor ons gezin. Maar sinds we uit elkaar zijn, heeft hij de sessies bij de psycholoog opgegeven en alcohol terug in zijn leven gebracht. Terwijl er was afgesproken dat hij geen alcohol zou aanraken wanneer onze dochter bij hem is... Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ik wil mijn dochter geloven en stappen onder nemen, maar ik heb geen bewijs. Wat kan ik doen en waar moet ik op letten voor in de toekomst? Ik wil dat mijn dochter gelukkig is en ik wil ook graag dat ze haar papa in haar leven behoudt. Maar op deze manier heeft het geen zin. De week dat ze bij hem is, ben ik ongerust.

Alvast bedankt.

Mvg,
E.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2019 15:31

Ik denk dat je best een advocaat inschakelt, want hier ga je mogelijk niet zomaar uitkomen zonder dat er een rechtbank (familierechtbank) aan te pas gaat komen. Ik denk dat uw ongerustheid terecht is als ik uw verhaal zo lees. Aangezien er momenteel geen overeenkomst op papier is, kan je eigenlijk beslissen om uw dochter niet meer naar uw ex te laten gaan tot er een regeling is. Als uw ex daar niet mee akkoord is, zal het aan hem zijn om stappen te ondernemen. Maar ook in dat geval kan je best een advocaat hebben, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ELFO
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 23 jan 2019 09:23

Ik denk dat je best een advocaat inschakelt, want hier ga je mogelijk niet zomaar uitkomen zonder dat er een rechtbank (familierechtbank) aan te pas gaat komen. Ik denk dat uw ongerustheid terecht is als ik uw verhaal zo lees. Aangezien er momenteel geen overeenkomst op papier is, kan je eigenlijk beslissen om uw dochter niet meer naar uw ex te laten gaan tot er een regeling is. Als uw ex daar niet mee akkoord is, zal het aan hem zijn om stappen te ondernemen. Maar ook in dat geval kan je best een advocaat hebben, denk ik.
Ok, dankjewel voor de info.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2019 11:20

Wel nog even opmerken, zolang er geen regeling is, kan uw ex, als hij dit zou willen, ook gewoon jullie kind gaan afhalen aan de school om maar iets te zeggen. Op dit moment hebben zowel jij als uw ex het recht om jullie kind bij zich te hebben en als één van beide partijen niet akkoord is daarmee, moet deze stappen zetten. Het is dus niet zo dat jij sowieso het recht hebt om uw dochter bij u te houden, maar ALS je dit doet en uw ex heeft daar een probleem mee, zal hij naar een regeling moeten vragen via de rechtbank...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”