Verhuur van opslagboxen op recreatie domein

18091973
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuur van opslagboxen op recreatie domein

#1 , 20 jan 2019 22:16

Geachte,
Ik heb een vraag over het verhuren van garageboxen(metalen schuur geen vaste garagebox).

Een 3tal jaren geleden is de woning op het vakantiedomein van mijn opa afgebrand en sindsdien staat het domein er maar te staan. Nu was ik met het idee gekomen om er een aantal garageboxen te zetten en deze te verhuren aan mensen die deze ruimte zouden kunnen gebruiken. Nu denkt mijn opa echter dat dit niet mag omdat dit een recreatie domein is, zijn er bepaalde wetgevingen waarbij het niet is toegestaan? Ik zou denken dat je het gewoon mag verhuren omdat je er niemand laat wonen of de mensen stoort die er wonen. Kan iemand me hier een concreet antwoord op geven en een verwijzing naar de wetgeving?

U bent alvast hartelijk bedankt,
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2662

#2 , 20 jan 2019 22:42

Het is eigenlijk simpel. Voor garageboxen te plaatsen, heb je een vergunning nodig. Gemeentes en steden geven geen vergunning voor garageboxen op recreatiegrond. Je kan altijd vrijblijvend informatie vragen bij de stedenbouwkundige dienst van de gemeente waar de recreatiegrond gelegen is. Als je een soepele verkaveling hebt kun je misschien één bergplaats(beperkte opp, +/- 10 m2) bouwen op de recreatiegrond.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”