Identificatiekaart bewakingsagent

Ninja
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Identificatiekaart bewakingsagent

#1 , 17 jan 2019 16:33

Ik heb een aanvraag gedaan voor mijn identificatiekaart drie weken geleden, vandaag heb ik dan vernomen dat er een veiligheidsonderzoek aan het lopen is naar mij. Ik ben vroeger wel wat in contact gekomen met politie omdat ik mensen vervoerde terwijl ik met een L reed. Heb daar dan een waarschuwing gekregen maar niet geluisterd en dan toch terug door gereden met die personen mee , een eindje verder stond de politie me op te wachten en me meegenomen naar kantoor waar ik een verklaring afgelegd heb maar mijn voorlopig rijbewijs hebben ze nooit ingetrokken .
Verder zijn het nog wat verkeersovertredingen zoals iets teveel gedronken en juist over de landsgrens gegaan met de auto terwijl ik nog met L reed. Maar altijd zonder gevolgen voor mijn rijbewijs.

Kunnen ze hierdoor mijn identificatiekaart weigeren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 17 jan 2019 17:09

Denk het niet.
Duurt wel een tijdje voor je de echte blauwe identificatiekaart van Binnelandse zaken krijgt. Sommige moeten zelfs 2 jaar wachten.
Maar je krijgt nu toch een voorlopige kaart van de firma?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 17 jan 2019 17:32

het veiligheidsonderzoek is een standaard iets als men die kaart aanvraagt, dus daar moet ge u op zich al geen zorgen overmaken.

kan men die weigeren, in theorie ja, langs de andere kant, als u nooit bent veroordeeld staat er ook niks op uw strafblad en kan men de zaken die u aanhaalt normaal niet weerhouden.

Reclame

Ninja
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2019 17:40

Ik heb nog niets vernomen van de firma. Ik verwacht spoedig een mail van hun.

Ik heb een mail gekregen van binnenlandse zaken waar dit in stond:

Beste,

 

In antwoord op uw vraag, kunnen wij u meedelen dat u momenteel het voorwerp uitmaakt van een veiligheidsonderzoek jegens uw persoon.

Blijkbaar zijn er  in uw hoofde feiten vastgesteld, die er mogerlijkerwijs op wijzen dat u niet voldoet aan het beoogde profiel als bewakingsagent.

Van zodra dit veiligheidsonderzoek is afgerond én er is een beslissing genomen,  wordt u hieromtrent persoonlijk van op de hoogte gebracht.

 

Ik hoop u hieromtrent voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”