Tekst uit vonnis

Salamander
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Tekst uit vonnis

#1 , 17 jan 2019 15:56

Wie kan mij de juiste verduidelijking geven ivm de volgende tekst in een recent eindvonnis


Veroordeelt verweerder sub 2 ... tot betalen aan eiser sub2 .... van een bedrag ...... meer de verwijlintrest een wettelijke rentevoet vanaf ......2018 tot datum volledige betaling.

Verklaart vordering van eiser sub2 opzichtens verweerder sub 2 voor het meerdere ongegrond en wijst hem af.
Vereffent de kosten van het geding in hoofde eisers op 445,77€ en 1.320€ rechtsplegingsvergoeding (voor hen twee samen)
Verwijst eiser sub1 , verweerder sub1 en verweerder sub2 elk tot 1/3 van de kosten van het geding

Aldus gevonnist en uitgesproken in ....enz.....

Het gaat mij hierover de laatste zinnen, kosten van het geding houd volgens mij geen rechtsplegingsvergoeding in.
De rechter zegt hier elk 1/3 te betaling in de kosten van het geding, doch zegt niet rechtsplegingsvergoeding inbegrepen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 17 jan 2019 15:59

De rechtplegingsvergoeding maakt deel uit van de kosten van heb geding.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”