Zaak in Wallonie op adres in Vlaanderen (geen bedrijfsbeheer nodig)

Recht1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zaak in Wallonie op adres in Vlaanderen (geen bedrijfsbeheer nodig)

#1 , 17 jan 2019 14:15

Beste,

Mijn broer heeft een kameraad woonachtig in Wallonië waarvan zijn vrouw een eigen zaak wil starten in Wallonië. Gezien zij geen bedrijfsbeheer heeft is dit niet mogelijk in Wallonië. Daarom werd aan mijn broer gevraagd of het mogelijk zou zijn om tijdelijk het adres waar de post toekomt te vestigen op zijn thuisadres in Vlaanderen (geen bedrijfsbeheer nodig voor eigen zaak).

Enkele randgegevens:
- Kameraad heeft zelf verschillende succesvolle zaken waaronder een boerderij met ongeveer 400 hectare grond.
- Zijn boekhouder heeft dit zelf voorgesteld.
- Zijn vrouw heeft een certificaat van bedrijfsbeheer maar uit het buitenland, wil dit binnen de 6 maanden halen.

Mijn vragen:

- Is dit veilig en hoe kan mijn broer zichzelf beschermen?
- Is dit legaal?
- Andere opmerkingen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 17 jan 2019 14:40

Hoor ik daar geen alarmbelletjes rinkelen?

Kameraad, heeft zelf "verschillende succesvolle zaken" , en wil op een of andere manier niet zelf betrokken zijn bij de zaak van de partner... en dan maar een kameraad, iemand uit een ander landsdeel, vragen om even zijn vel te riskeren ?


Ik dacht het niet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2019 14:49

Raar dat men dit niet voor zijn partner zelf niet doet ?

Daar hij toch in orde is !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”