Huis verhuren met zonnepanelen

MICHAEL1984
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis verhuren met zonnepanelen

#1 , 16 jan 2019 20:09

Beste,
Ik had graag willen weten hoe ik dit kan oplossen.
Mijn huurbaas weet ook niet wat de oplossing is. Wij huren een huis met zonnepanelen en Lampiris vraag mij ongeveer een 500euro per jaar om de prosumententarief te betalen. Maar ik zou normaal gezien op het einde van de rit electriciteit over hebben... lampiris vraag mij ook 80euro per maand en willen deze niet verlagen omdat ik geen gegevens heb van de zonnepanelen. Mijn huurbaas krijgt die groene certificaten en premies en dergelijk vermoed ik...moet ik dan effectief die 500euro minimum per jaar betalen? Hoe kan ik dit best oplossen of hoe moet dit juist afgesproken worden?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2019 09:01

U gebruikt de stroom, dus u betaalt de factuur van de energieleverancier. Ook het prosumententarief dus. (Als er geen zonnepanelen lagen zou je netvergoeding betaald hebben)

Uw eigenaar heeft de zonnepanelen bekostigd, dus hij mag genieten van eventuele groen stroom certificaten.

U mag uw energieleverancier vrij kiezen, maar let op met een leverancierswissel op een ander moment dan de jaarlijkse meteropname. Als je zonnepanelen hebt, betekent zo'n tussentijdse afrekening meestal verlies.

Reclame

Terug naar “Huren”