Problemen met stiefzoon

Stiefmoeder Sarah
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen met stiefzoon

#1 , 16 jan 2019 05:19

Beste,ik ben 14 jaar samen met mijn partner. Hij had een zoon van zijn vorig huwelijk. Wij hebben ondertussen 3 kinderen samen. Zijn zoon kwam week/week bij ons tot over 5jaar geleden ging alles prima. Hij stopte met school,zijn relatie liep ten einde en hij geraakte aan drugs. Die lieve jongen veranderde in een irritante,arrogante,onbeschofte,onrespectvolle,...kerel die denkt dat alles van hem is en hij alles mag. Zijn moeder heeft hem de deur gewezen en nu woont hij al 4jaar bij ons. Het leven is niet houdbaar meer. Zelfs mijn kinderen die moeten niet meer van hem hebben. Die vragen wanneer hij vertrekt. Zijn domiciliëring staat niet bij ons. Ondertussen ga ik met mijn partner uit elkaar. Binnen 14dagen koop ik hem uit en moeten zij vertrekken. Ik weet wat zijn 14dagen. Vandaag kwam ik thuis en dan had hij ons hondje van 6maand in de kelder opgesloten. Hij blafte te veel. Mijn kinderen en de hond zijn helemaal over hun toeren. Ik was razend en wijs hem de deur maar mijn ex-partner laat hem terug binnen. Ik moet nog 14dagen op mijn tanden bijten,zegt hij. Doe nu toch niet zo moeilijk voor die laatste 14dagen. Maar mijn ex-partner heeft al gezegt dat hij zijn zoon niet meeneemt. Waarom moet ik dan nog 14dagen wachten? Hij is 24jaar,hij werkt niet,hij chilt een hele dag en heel mijn huis rookt naar de wiet. Ik wordt er gek van! Wat gaat hij nog uitsteken? Wat kan ik doen? Vriendelijke groeten Sarah

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2019 13:38

Op zich is de situatie simpel: die stiefzoon is daar niet gedomicilieerd, dus heeft geen recht om daar binnen te komen, tenzij iemand die daar WEL gedomicilieerd is (= uw ex-partner) hem wel toegang verschaft.

Dus eens uw ex-partner de deur uit is, kan je die stiefzoon perfect de toegang tot uw woning ontzeggen (desnoods laat je de sloten veranderen op een moment dat hij niet thuis is). Zijn spullen moet je hem wel terugbezorgen. Als hij probeert binnen te komen, verwittig je de politie dat er een poging tot inbraak is.

Wat ik wel zou aanraden is om nu al naar de administratieve dienst van uw gemeente te gaan om daar te melden dat niemand zich zonder uw toestemming mag laten domiciliëren op uw adres. Dit om te voorkomen dat uw stiefzoon op één of andere manier zou te weten komen om dit te laten doen. Want eens hij daar gedomicilieerd is, kan je hem niet zomaar de toegang ontzeggen.

Aangezien de te overbruggen periode maar 14 dagen is, denk ik niet dat het veel zin heeft een gerechtelijke procedure op te starten, want dit zal langer dan 14 dagen duren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8840

#3 , 16 jan 2019 14:31

Als u sterke vermoedens heeft dat uw stiefzoon ook wiet gebruikt in uw gezinswoning, dient u gewoon klacht in bij de politie. Dat wordt ernstig onderzocht, gezien het feit dat u zelf kinderen heeft die bij u wonen. Zijn er minderjarige kinderen?Dan zal er zelfs meteen ingegrepen worden: want dat is een bedreigende situatie. en neen, uw partner heeft niet te rekenen op uw goedwil mbt een (niet-gedomicileerde) meerderjarige persoon die hij toegang verschaft tot uw woning. In mijn mentale kristallen bol kijkende, vermoed ik zelfs sterk dat deze mens zelfs niet eens zal willen vertrekken als de verkoop eenmaal geregeld is...

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”