onderhoudsgeld

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

onderhoudsgeld

#1 , 15 jan 2019 22:50

beste
ik ben veroordeel geweest via een rechter om onderhouds geld te betalen met terug werkende kracht
dus van dag op dag had ik dus een schuld van 8000 euro
dus ben ik beginnen het onderhouds geld te betalen na de uitspraak van de rechter
in begin sept heb ik een afbetalings plan voorgesteld en is mij gewijgerd
dus eind sept hebben ze dus volledige mijn loon ingehouden zonder maar einige breiefwisseling
nu na 5 maand ben ik te einde raad .
heb ondertussen een baby van 5 maand en heb geen geld meer om dit te voorzien van de levensmiddelen
heb geprobeerd te onderhandelen maar niets mag baten
de ocmw wil niet helpen heb een eigen huis
heb geen middelen meer wat nu ?

merci

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 16 jan 2019 06:58

Je volledig loon? Onmogelijk, er is altijd een gedeelte beschermd waar niemand aan mag zitten.
Natuurlijk heb je dan na aftrek hypotheek niet veel meer over...

Als je er niet zelf kunt uit geraken (met bijvoorbeeld tijdelijk een tweede job erbij te nemen), kan je in CSR gaan (aanvragen bij de arbeidsrechtbank).

Fons54
Berichten: 445

#3 , 16 jan 2019 08:55

Voor alimentatie mogen ze het volledig loon aanslaan. En CSR zal weinig helpen als het over alimentatieschuld gaat. Eerder een persoonlijke lening.

Reclame

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2019 09:04

Blijkbaar voor ondrhoudsgeld mag dit en duurt nu al 5 maand
Volgende week komen ze mijn elektriciteit afsluiten en dit met een baby van 5 maand merci het gerecht
Een lening gaat niet aangezien ik geen inkomen heb.

Fons54
Berichten: 445

#5 , 16 jan 2019 09:46

Met 5 maanden loon zal de 8000 eur nu afbetaald zijn waarschijnlijk. En de 8000 eur schuld is ook niet zomaar gekomen....

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jan 2019 10:22

Toch wel via rechtbank met terugwerkende kracht
Nu heb nergens anders schulden
Drink niet. De ogenblik dat ik wist dat ik dat moest betalen Ben ik begonnen met afbetalen en afbetalingsplan plan aangevraagt maar is gewijgerd . Sorry maar denk dat ik nogaltijd niets heb misdaan om dit te verdienen. Beste is dan nog dat ik de kinderen altijd bijij hebben gehad en nooit geld heb gekregen van hun moeder. Gaat wel over kinderen van 19 en 17 jaar

eylis
Berichten: 8840

#7 , 16 jan 2019 16:11

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om een afspraak bij de bank maken: overbruggingslening afsluiten op basis van het feit dat u uw woning verkoopt. Achterstallige alimentatie wordt dan meteen terugbetaald. In afwachting dat u uw huis verkoopt (denk ik) kan de bank een tamelijk lage maandelijkse aflossingssom toestaan. Sorry, maar het zal sowieso pijn doen. 8000 euro: dat gaat over een behoorlijk lange periode dat u geen alimentatie betaald hebt, terwijl u niet met zekerheid wist of u dat wel kon weigeren. Dat is een grote inschattingsfout waarvoor u zelf de oplossing zal moeten vinden. Woning verkopen en een bescheiden woning huren zal de oplossing zijn.

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 jan 2019 19:22

Zoals ik al schreef de uitspraak van de rechtbank in julie 2018 met terug werkende kracht dus van dag op dag met 8000 euro schulden. Heb directe beginnen betalen wat kon ik meer doen heb geen 8000 euro langst de kant staan terwijl ik mijn advocaat ook 4000 betaald heb Ben maar een gewone werkmens maar heb nu gelezen dat ze normaal 3 volledige onbetaalde maanden moeten hebben voor een gerechts deurwaarder in te schakelen. Denk dat die periode voor de uitspraak als 1 telt en ben in augustus beginnen betalen.

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 17 apr 2019 19:49

Niet voor een vonnis wegens niet betalen achterstal..

Mathieu Rutten

#10 , 17 apr 2019 21:19

Gelieve u dringend tot het ocmw te wenden een een aanvraag om leefloon of maatschappelijke dienstverlening in te leiden en een budgetbegeleiding aan te vragen. Mogelijk kan u samen met het ocmw toch nog een regeling uitwerken.

Terug naar “Echtscheiding”