Huren en opzeg

Bibin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Huren en opzeg

#1 , 15 jan 2019 14:46

Beste ,
Mijn vriend huurt appartement en heeft 1 zoon , nu zijn we gaan samenwonen en ik heb ook 1 dochtertje en het appartement heeft maar 2 slaapkamers dus 1 te weinig. Door omstandigheden hebben we voor het zoontje co ouderschap aangevraagd en het enige wat voor belemmering zorgt is de woonst voor het gerecht dus wij opzoek naar andere woonst en onze opzeg gedaan bij immo daar hadden ze voor ons de oplossing mochten we iets vinden dat zei dit zo snel mogelijk voor ons verhuren zodat wij geen opzeg meer moeten betalen enkel de boete voor vroegtijdig vertrek en nu komt immo een bord hangen te koop dus zitten we met dubbele huishuur hier en het nieuwe . Nu mijn vraag : wat kunnen we doen om evt 3 mnd niet te moeten betalen of is het wat het is ? Contractuul is de huisbaas inorde en doen wij contractbreuk maar toch er was een mondelinge overeenkomst met immo wat nu ? Alles bijeen 3000euro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 15 jan 2019 15:22

Heeft het immokantoor een mandaat om in plaats van de eigenaar te treden? Zo niet, is een overeenkomst met hen sowieso al niet veel waard, laat staan een mondelinge overeenkomst die je niet kunt bewijzen.
"sowieso" schrijf je zo.

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2019 15:53

Nooit overeenkomsten maken met de mond, maar op papier. Immo zijn onbetrouwbaar, fora staan vol van ongeoorloofde praktijken van immo
Graag meer info over uw contract het type en datum van aanvang.

Reclame

Terug naar “Huren”