updating website pensioenen

eddievdpeer
Topic Starter
Berichten: 20

updating website pensioenen

#1 , 15 jan 2019 12:53

Geachte heer Rutten,

U heeft me enkele jaren eens geholpen met informatie betreft mijn pensioen en nu zou ik graag nog eens uw hulp willen vragen.
Mijn web pagina wordt niet vernieuwd met de laatste maandelijkse informatie betreft mijn betalingen wat ik een beetje vreemd vind. Normaal is het altijd up to date.
Mag ik u vragen om eens te zien wat er misloopt. Ik had al een berichtje gestuurd via de web pagina maar ik heb nog geen antwoord ontvangen.

Met dank,
Eduard
45.04.14-025.43

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 16 jan 2019 09:34

Beste

Ik wil hierbij niet in de plaats treden van collega Rutten, maar wil je alvast een antwoord geven op je vraag.

Ik vermoed dat u het hebt over uw elektronisch pensioendossier in Mypension. Deze geeft inderdaad een aantal dagen op voorhand uw volgende betaalddatum.

Mypension is een beveiligde website, waar enkel de mensen van de pensioenkas en uzelf (met uw identiteitskaart en pincode) toegang toe hebben. Anderen kunnen dus niet in uw online dossier om uw vraag na te kijken.

Vanaf januari 2019 is de Federale Pensioendienst overgestapt naar een unieke betaling. Dit betekent dat alle betalingen die de FPD uitvoert aan eenzelfde persoon voortaan samen gebeuren in één storting. Mogelijk is dit een verklaring.

Kreeg u in december 2018 nog meerdere afzonderlijke pensioenen uitbetaald door de FPD, dan zijn deze vanaf januari 2019 gebundeld in één betaling. U zal dan vanaf 2019 dus ook maar één enkel betaaldatum in uw online dossier terugvinden.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

eddievdpeer
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 17 jan 2019 10:00

Beste, met dank voor de informatie maar ik heb steeds maar een pensioen ontvangen. Hetgeen ik nog steeds niet zie is de maandelijkse informatie betreft mijn pensioen betaling. Enkel zie ik maar de betaling van januari en nog steeds in de waarschijnlijke betalinsdatum. De betaling van februari is toegekomen maar is niet te zien in de webpagina van de betalingen. Het is een informatie die ik erg op prijs stel.

Met dank,
Eduard

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2019 10:08

Je kan de betaal datums raadplegen voor 2019 en dit zonder je ID kaar dit is openbaar op My pension

Dus al de datums voor 2019 staan erop, van reeds eind december en kan af gedrukt worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Pensioenen”