Huurcontact opzeggen

ismael
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huurcontact opzeggen

#1 , 15 jan 2019 10:41

Beste,

ik heb een huurcontact van 3 jaar ingegaan op 01/10/2015, dit werd tevens geregistreerd

Nu zijn we van plan om een woning te kopen en is onze temijn om deze woning te betreden op 01/02/2020.

Wanneer zeg ik mijn huurcontact best op , ik moet dit eigenlijk 3 maanden op voorhand van de 3 jaar aanwezigheid doen dus eigenlijk op 01/06/2019.

Maar dit wel zeggen dat we 4 maanden geen woning hebben , is het mogelijk om dit contact te laten lopen en dan dit op te zeggen op 01/10/2019.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 15 jan 2019 10:57

Uw contract van 3 jaar is op 01/10/2018 een langdurig contract geworden dat op welk moment kan worden opgezegd zonder vergoeding.

Als het contract geregistreerd is kan u opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden. Als het daarentegen niet geregistreerd is, dan kan u uw opzegtermijn zelf kiezen.

U zegt dus het best op wanneer u zeker bent van de datum waarop u in uw nieuwe woonst kan intrekken, met een maand overlap om zeker niet in de problemen te komen.
"sowieso" schrijf je zo.

ismael
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2019 11:08

dank je wel voor het snelle antwoord dus , ik zeg niks op tot ik zeker weet wanneer de bouw ongeveer zal klaar zijn met een overlap van 1 maand.

ik zal dit vermoedelijk doen dan op 01/12/2019

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 15 jan 2019 11:13

Opzegtermijn gaat pas in op de eerste dag van de maand volgend op de ontvangst, dus verzend je best je opzegbrief ten laatste rond de 20ste van de voorafgaande maand. Better safe than sorry.
"sowieso" schrijf je zo.

ismael
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jan 2019 11:35

Opzegtermijn gaat pas in op de eerste dag van de maand volgend op de ontvangst, dus verzend je best je opzegbrief ten laatste rond de 20ste van de voorafgaande maand. Better safe than sorry.
klopt , ik zal hier idd rekening mee houden

goede Tip

Terug naar “Huren”