Stuiting schoolfacturen

desertrose
Topic Starter
Berichten: 120

Stuiting schoolfacturen

#1 , 14 jan 2019 11:25

Een vraagje,
2 jaar geleden kregen we een schoolfactuur aan via een advocatenkantoor . Ik veronderstel dat dat een rechtsgeldige stuiting was. Maar nu is de vraag , ondertussen is er weer bijna een jaar voorbij. Kan jet advocatenbureau deze factuur opnieuw stuiten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2019 11:38

Die verjaringstermijn van 1 jaar is enkel als er geen schriftelijk bewijs van overeenkomst werd opgemaakt (bijvoorbeeld bij aankopen bij de bakker, slager, kledingwinkel, etc...). Ik vermoed dat jij met de school wel een overeenkomst getekend hebt, en bijgevolg de verjaringstermijn wel wat langer dan 1 jaar zal zijn.

Heb je de factuur in feite aangetekend geprotesteerd? Wat is de reden dat je deze niet wil betalen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”