persoonlijke lening

davy1234
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

persoonlijke lening

#1 , 12 jan 2019 22:39

Beste

Een goede vriendin van mij heeft een persoonlijke lening afgesloten voor 45.000 euro ( intresten inbegrepen ) voor een looptijd van 8 jaar.
Deze lening is 3 of 4 maand geleden afgesloten op 64 jarige leeftijd. Het probleem is nu dat ze binnen 2 maand op pensioen gaat en het minimumpensioen heeft ( IGO ), een 1080 euro, dus komt het erop neer dat ze de bijna 475 euro lening niet meer gaat kunnen betalen. Ze heeft geen eigendom of wagen en huurt een woning voor 700 euro.
Is de bank niet in fout om haar deze lening te geven aangezien ze op pensioen gaat en geen reserves heeft ? Ze wil liever niet in schuldbemiddeling gaan .Kan ze eventueel de bank verantwoordelijk stellen ( bescherming van de consument ) of een veel lager terugbetalingsbedrag voorstellen uiteraard op een langere looptijd ?
Hopelijk heeft iemand advies hier. Ik dacht dat ze sowieso op een IGO geen beslag kunnen leggen of ben ik verkeerd ? Ze heeft ook geen partner of kinderen.
m.v.g. Davy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 12 jan 2019 23:03

Zeer onwaarschijnlijk verhaal, ik kan bijna niet aannemen dat men aan haar zulke lening gegeven heeft, tenzij ze bij een zeer dubieuze instelling is gaan lenen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 12 jan 2019 23:06

Bij welke clan van de maffia heeft ze geleend?
Dat wordt dwangarbeid.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 12 jan 2019 23:21

Beste

Een bizar verhaal. Absoluut abnormaal. Vraag is waarvoor die lening gediend heeft. 45.000 euro persoonlijke lening krijg je niet zomaar...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2019 08:14

45.000€ op 64 jarige leeftijd , zonder borg enkel GIO dus onbeslagbaar ???

Dit is iets voor in de boekjes!

De laatste tijd krijg men hier rare verhalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jan 2019 08:48

475x12x8=45600 dat zou €600 intrest zijn op 8 jaar.
Komaan man..

davy1234
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jan 2019 10:51

Beste

Is echt waar . Initieel bedrag was 32.800 euro de rest zijn intresten ik dacht 9 jkp . Lening was om iemand terug te betalen . Ik vond het ook raar maar het is echt waar. Is bij beobank.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 14 jan 2019 19:00

Een job zoeken die ze kan blijven uitoefenen na het begin van haar pensioen...
Anders zal ze wel eens last kunnen krijgen van een deurwaarder, en dan mag je factor 3 rekenen bij wijze van spreken dat het zal kosten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”