Problemen met huisbaas over honden

Skyfluf2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen met huisbaas over honden

#1 , 12 jan 2019 20:33

Beste, ik ben van begin maart gescheiden van mijn ex en heb een appertement gehuurd,we hadden 2 honden maar na 2weken moesten ze weg, dus ik heb ze binnengekomen, totaal echt geen erg in gehad om de huisbaas erover te spreken. Het is een labrador van 8 en een thi tzu van 2,doen niets kapot, blaffen niet, brave beesten. Nu na bijna 11 maand begint de huisbaas over de honden, dat ze hun behoefte doen op het grasperk voor de deur, wat nog nooit gedaan is ik ga er met wandelen, nu hing er een papier gericht naar mij dat ik mijn honden hun behoeftes niet daar mag laten doen of hij moet een kuisvrouw laten komen en dan gaat de HUISHUUR met 15€omhoog,dus heel de blok is nu tegen mij voor iets wat niet mijn fout is. Heb hem gebeld, niet tot rede vatbaar hij wil mij eruit. Heb altijd al correct betaald, mee de buiten onderhouden, mos wegdoen gras afrijden. Ook verwijt hij me dat ik na 22u lawaai maak als ik met de honden buiten ga, die lift maakt veel lawaai, kan ik toch niet aandoen. Het is hier niet meer aangenaam wonen, had er deze week iemand in een drol getrapt voor de buitendeur, ik niet, maar iedereen beweert van wel, hier wonen ook Marokkanen, die hebben ook een papier opgehongen dat ik dat moet opkuisen en gebeld naar de huisbaas. Ik snap dit niet plots n'a bijna 11maand,terwijl ik en mijn honden niets fout hebben gedaan. Zeg het is niet meer leefbaar iedereen doet mee aan die leugens, vraag me af waarom? Kan dit zomaar, wat moet ik doen, ik wil hier weg maar heb geen geld om te verhuizen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 jan 2019 20:54

uw huisbaas heeft zich niet te moeien met uw privé leven (houden van honden) en kan pas optreden als er klachten zijn die hij kan bewijzen.

hetzelfde geld voor uw buren, zij moeten hun beweringen bewijzen, dat het uw honden zijn die voor "overlast" zorgen.

dat de lift lawaai maakt is niet uw verantwoordelijkheid nog uw probleem

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2019 21:59

Er is maar één instantie die klachten over overlast kan bevestigen en dat is de politie.
De politie kan vaststellingen komen doen op klachten van buren en een pv opstellen.
Zoals hierboven door Skyfluf2 gezegd hoeft de huisbaas zich niet te bemoeien met uw prive leven.
Natuurlijk is uw situatie niet rooskleurig en wil je daar weg, maar let dan ook weer op de voorwaarden in uw contract.

Reclame

Terug naar “Huren”