reden opvragen getuigschrift woonst

Elleon
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

reden opvragen getuigschrift woonst

#1 , 10 jan 2019 14:49

Een kennis van mij is met zijn bedrijf failliet gegaan en heeft een hoop schulden, voornamelijk een achterstand op de hypotheek van zijn huis.

Nu heb bij toeval een document zien liggen bij deze kennis, betreft: getuigschrift van woonst met historiek.

Ik weet dat mijn kennis in een procedure zit met curator, regelmatig contact heeft met zijn advocaat etc.

Kan iemand mij zeggen waarom een dergelijk getuigschrift mogelijk is opgevraagd (door mijn kennis of door advocaat etc)?

Alvast dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2019 14:55

Dit zal zijn om de woonst te koop te zetten !

Hij zit niet in een procedure met de curator !

Hij staat door zijn faillissement onder curatele, en de curator heeft het voor het zeggen over de bezittingen van je vriend.
Een gefailleerde hoeft geen advocaat te hebben want een gefailleerde heeft geen geld meer om een advocaat te betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Elleon
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2019 12:18

Beste Lowie,

Bedankt voor uw snelle reactie,

Ik was idd verkeerd mbt advocaat. Het zal eerder zo zijn dat de curator geen direct contact maakt met de gefailleerde maar via de advocaat. Ook de rol van de curator is me meer duidelijk zo :)

Verder weet ik dat het huis dient worden verkocht (eventueel openbare verkoop zelfs). Ik begrijp dan alsnog de rol van dit getuigschrift niet zo goed. Waarom zou dit opgevraagd kunnen zijn in verband met het te koop staan van het huis? Kan het een bewijs zijn dat de gefailleerde nog altijd woonachtig is het betreffende huis, terwijl dat eigenlijk niet meer de bedoeling is bijvoorbeeld ?

Bij voorbaat dank nogmaals!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2019 12:27

Neen de curator heeft altijd contact met de gefailleerd en nooit met zijn advocaat want die is er totaal overbodig.

Dit getuigschrift is om de historiek vast te stelen voor de verkoop of om te weten waar de gefailleerde allemaal gewoond heeft.daar moet je niks achter zoeken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Elleon
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2019 15:16

Ok, helder! Dank u

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”