Huis verkocht maar nog maand tot compromis

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Re: Huis verkocht maar nog maand tot compromis

#16 , 09 jan 2019 09:17

Even nog jullie hulp aub.

Mijn zus en ik zien de koper ( als je het zo mag noemen ) zaterdag.
Wat doen we nu best?
Compromis bij notaris is nog 3 weken omdat hij nog van alles moest opzoeken.
Eisen voor hoger voorschot maar denk niet dat hij dat gaat willen of toch terug afspraak bij notaris met hem maar de compromis is nog niet klaar.
Ik kan inderdaad zelf compromis van internet halen maar 5% van de verkoop v/h huis gaat hij zeker en vast niet willen geven.

Thx.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#17 , 10 jan 2019 16:09

Als die koper nu geen 5% kan betalen, hoe kan deze dan de notariskosten en registratierechten betalen?
Die zijn iets hoger dan die 5%...

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#18 , 11 jan 2019 11:21

Ik heb contact opgenomen met de notaris en deze maakte document op " een bod genaamd " en dit zou de " zo gezegde koper" dan moeten ondertekenen in afwachting v/d compromis.
In dit document staat ook de opschortende voorwaarde voor in het geval de koper geen lening krijgt.
Notaris zei ook van 500 euro terug te geven en op papier te zetten en eventueel storting via notaris te doen.

Zal jullie o d hoogte houden hoe het verlopen is morgen maar vrees er voor dat die dat document gaat willen tekenen.
Is goede les geweest voor mij en mijn zus. Nu weten we al veel meer.
Iedereen bedankt trouwens voor de input.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#19 , 11 jan 2019 11:29

Mooi zo.

Dit zou het eerder opgemaakt "pampierken" m.i. overrulen, en u misschien heel wat zorgen kunnen besparen. En die 500 €, maak die inderdaad over via de notaris.

En teken in afwachting geen, geen enkel document meer.

Mag ik trouwens aannemen dat de notaris de andere nodige documenten, zoals EPC en de verdere verplichte info, aan het aanvragen is? Een aantal van die documenten moe(s)t u al hebben voordat u zelfs maar aan publiciteit mag beginnen!

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#20 , 16 jan 2019 21:08

500 euro werd terug gegeven ondanks de koper nog meer wou geven als voorschot.
Bod werd getekend door de koper.
Afwachting goedkeuring v zijn bank voor de compromis te tekenen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 jan 2019 21:23


Afwachting goedkeuring v zijn bank voor de compromis te tekenen.
Heeft deze nog na een week geen antwoord van zijn bank of de lening is goedgekeurd??

Dat is nieuw voor mij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#22 , 16 jan 2019 21:30

Na al die tijd?
Dat draait op niets uit.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blaatpraat
Berichten: 3791

#23 , 17 jan 2019 08:24


Afwachting goedkeuring v zijn bank voor de compromis te tekenen.
Heeft deze nog na een week geen antwoord van zijn bank of de lening is goedgekeurd??

Dat is nieuw voor mij.
Tegenwoordig duurt het gemiddeld 2 weken, vaak zelfs een maand.
Lage rentes zorgen voor een stormloop...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 17 jan 2019 10:03

Sorry maar ik heb hier rond om mij andere ervaringen, dit zal aan de soort bank liggen zeker
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#25 , 18 jan 2019 11:32

De koper beweerde dat het geen probleem is voor een lening te krijgen.
Hij is zelfstandig en zoals iedereen weet keren die mannen hun een minimum loon uit.
Bank vroeg van hem enkele maanden een hoger loon uit te keren en dit ging de koper doen.
Compromis kan toch maar getekend worden binnen 2 weken en dan heeft hij nog 1 maand de tijd (opschortende voorwaarde).

Terug naar “Kopen”