Bewonerskaart 'te ver van betaalde straat''

Mwende
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

Re: Bewonerskaart 'te ver van betaalde straat''

#16 , 09 jan 2019 09:30

@ putteman P wat een zeurpiet ben jij zeg, wat weet jij over mijn mentaliteit omdat ik op 35 jaar rijbewijs 3 keer een boete heb gehad.... (pinker vergeten, 110 waar ik 90 mocht op de snelweg en zonder bewonerskaart parkeren in een straat waar dat niet duidelijk aangegeven is. Zegt meer over jou mugeen dan mijn mentaliteit. Swoit.

@ g21 Inderdaad, er staat een bord vanuit de Dorpstraat, maar ik kwam dus niet uit de Dorpstraat maar van de andere kant. Gezien de stortregen (daarom heb ik ook voor 1 keer m'n dochter gebr8 met de auto terwijl we verder ALTIJD fietsen binnen de stad (zegt veel over onze mentaliteit) was het gewoon fysisch onmogelijk om het bordje aan het andere eind te zien. Ik ga daar echt niet staan om boetes uit te lokken.....Overigens heb ik nu vernomen dat zelfs mensen die er wonen en even hun auto uitladen, vlug opgeschreven als ze binnen de doos uit hun handen zetten. De stadswachter ligt blijkbaar zelfs ''op de loer''..........

@Inazuma aan de andere kant zijn meestal garages en je mag daar niet tegenover parkeren sowieso. Ik kwam dus van de andere kant en ben voor de garage van Arne gedraaid. Zoals ik zei hierboven tegen G21 er is iemand bekend daar voor het pesten van bewoners van de straat, en nu had hij natuurlijk een extra pretmoment om iemand met een slechte mentaliteit op te schrijven....

TOT ZOVER
Ik zal updaten als ik bij de GAS meneer geweest ben.

Hartelijk dank, nogmaals, voor het meedenken.
:arrow: Life isn’t about what happens to us. It’s about how we perceive what happens to us :!:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 09 jan 2019 11:44

Ik zal updaten als ik bij de GAS meneer geweest ben.
Waarom moet u bij Mr GAS zijn ?
Dit is een zgn ge-depenaliseerde inbreuk, dus een retributie.
Of behandelen ze die via GAS-ambtenaar in Oostende ?


Beetje spijtig, want de GAS wet voorziet tenminste nog dat de boete proportioneel moet zijn tov de inbreuk :

https://tinyurl.com/ycnu9dvb

Art. 7. De administratieve sanctie is proportioneel in functie van de zwaarte van de feiten die haar verantwoorden en in functie van de eventuele herhaling. Herhaling bestaat wanneer de overtreder reeds werd gesanctioneerd voor eenzelfde inbreuk binnen de vierentwintig maanden voorafgaand aan de nieuwe vaststelling van de inbreuk.

Een boete van 250€ voor een parkeerinbreuk die
- geen enkel gevaar oplevert
- geen kwetsbare groep (zoals bvb gehandicapten) treft
- zo'n 10-15 lminuten duurde (volgens u)

Is buiten élke proportie tegenover de normale tarieven inzake verkeersovertredingen:

Als gewone parkeerinbreuk, is het normale tarief 58€.
Parkeren op een gehandicaptenplaats of trottoir kost niet eens de helft: 116€

Het gehanteerde tarief is hoger dan een onmiddellijke inning (174€) of minnelijke schikking (235€) voor een 3de graads inbreuk waarbij direct gevaar bestaat (bvb door rood rijden) :!:


Mss het nieuwe stadsbestuur eens wijzen op de onredelijkheid van dergelijke retributie- tarieven :?:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 jan 2019 12:39

Beetje bizar, want andere kant is dan geen bewonersparkeren
De foto's van de andere kant zijn van 2014, dus dat kan een verklaring zijn waarom er aan de andere kant nog geen bord te zien is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Mwende
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#19 , 10 jan 2019 11:10

@Inazuma Het is een GAS boete gegeven door een over ijverige gemeenschapswacht (woont er en springt naar buiten, zelfs als het 33mm regent)

@G21ik woonde daar om de hoek vroeger en ik ken de buurt. Daarom is het des te erger dat er ECHT GEEN bord staat als je vanuit de richt van 't stad komt. Enkel als je vanaf de Duinenstraat inrijdt staat er een klein bordje. (en in de Duinenstraat is het gratis parkeren nota bene)
:arrow: Life isn’t about what happens to us. It’s about how we perceive what happens to us :!:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 10 jan 2019 11:14

Als er echt geen bord staat aan de andere kant (en ook nergens eerder een zonebord of iets dergelijks), dan is enkel de rechterkant als je vanuit de Dorpstraat inrijdt, voor bewoners, en de andere kant niet. In dat geval zou ik de boete aanvechten in uw geval en hen laten bewijzen dat je foutief geparkeerd stond (vraag hen welk bord aan uw kant u dan wel zou genegeerd hjebben).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”