Bouwland in onverdeeldheid wie betaald de onroerende voorheffing

Brixham
Topic Starter
Berichten: 5

Bouwland in onverdeeldheid wie betaald de onroerende voorheffing

#1 , 29 dec 2018 19:07

Ik ben een van de vele erfgenamen (een 9-tal personen) van een bouwland (voor akkerbouw bestemd land) in onverdeeldheid sinds een 10-tal jaar. De onroerende voorheffing 2018 beloopt thans 22,00 EUR op jaarbasis en wordt dit keer als enige op mij verhaald.
Nu lees ik dat wanneer de onroerende voorheffing kleiner dan 5 EUR per maand is, in mijn geval slechts (22 EUR/12m =) 1,83 EUR, dat er geen verwijlinterest moet betaald worden wanneer men verzuimt tijdig te betalen.
Nu is mijn vraag: als ik géén verwijlinterest hoef te betalen, kan ik evengoed de OV niet betalen en alles op zijn beloop laten in afwachting dat het bouwland ooit verkocht wordt en de achterstallen dan in mindering van de verkoopprijs worden gebracht . Is dit haalbaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 29 dec 2018 20:11

Tees kunt ge ni menen?

P.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 dec 2018 09:36


Nu is mijn vraag: als ik géén verwijlinterest hoef te betalen, kan ik evengoed de OV niet betalen en alles op zijn beloop laten in afwachting dat het bouwland ooit verkocht wordt en de achterstallen dan in mindering van de verkoopprijs worden gebracht . Is dit haalbaar?
De boetes en deurwaarderskosten zouden wel eens hoger kunnen gaan oplopen dan de waarde van uw deeltje grond. :mrgreen:

Reclame

tira00
Berichten: 929

#4 , 30 dec 2018 10:25

Gewoon een opsplitsing vragen aan de belastingsdienst.
Iedere eigenaar krijgt dan een betaalformulier opgestuurd.
Ik zou het toch maar betalen als ik u was.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”