domicilie-België

victor00
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

domicilie-België

#1 , 18 dec 2018 12:24

ik ben gaan samen wonnen met een vriendin een paar maanden terug en ging mijn domicilie daar zetten. uiteindelijk is dat niet meer door gegaan en kon ik mijn domicilie daar niet zetten. Ik zit nu bij mijn ouders waar ik ook mijn domicilie niet zetten, dit duur nu al zolang dat ik ambtshalve geschrapt ben en ook mijn id-kaart kwijt ben. Ik ben opzoek naar een appartement, is dit een probleem voor bij een contract tekening? tot nu toe heb ik telkens gezegd dat ik hem niet bij had en gewoon nog een oud kopie gestuurd. hoe los ik dit op? zijn er hier gevolgen voor? is dit echt erg als je bezig bent met iets tezoeken voor er tewonen en je domicilie tezetten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2018 12:33

Heb je al aangifte gedaan dat je u ied kaart kwijt bent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 18 dec 2018 12:35

Heb je al aangifte gedaan dat je u ied kaart kwijt bent
Als ik het goed begrijp is TS administratief geschrapt... en dus zonder IK

Hij moet zo snel mogelijk een nieuw domicilieadres hebben; hij woont nu in het echt bij zijn ouders, heb ik begrepen. Kan hij daar niet automatisch ingeschreven geraken? Wijkagent ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2018 12:40

De wijk agent zou dit kunnen hem ambtshalve inschrijven bij zijn ouders als hij daar slaapt en woont .
De vraag is willen die mensen dit wel ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 18 dec 2018 12:55

Betrokkene woont langdurig bij zijn ouders. De wijkagent dient hem daar ambtshalve in te schrijven. Wie wat wilt doet er niet toe.
Je domicilie heb je niet vrij te kiezen. Waar je woont is je domicilie

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 18 dec 2018 13:29

Met andere woorden, Victor00, stap naar de wijkinspecteur om u te domiciliëren waar u echt woont, thuis, en zorg zo snel mogelijk voor een nieuw onderkomen. Anders blijf je zonder iets, geen ziekenbond, geen werkloosheid (of had u werk), nothing. En neem nu contact met OCMW en dergelijke; wacht niet want binnen een paar dagen gaan daar allicht ook de deuren dicht tot na nieuwjaar.

Terug naar “Administratief recht”